19 במרץ, 2013

מסכים לוהטים

"בננות", הלהיט המוזיקלי החדש של איתן פוקס, ישחרר אתכם מכל הלחץ ויקח אתכם לשעה וחצי של גילטי פלז'ר ישראלי, צבעוני ואסקפיסטי. בדיוק מה שחיפשנו

אולי זה בגלל האקשן שרץ סביב מרתון האירוויזיון (אחימאיר, לאחרונה אתם אש!), ואולי זה סתם כי יש לנו צורך עז בחומרים מענגים ואם אפשר – ישר לוריד. איך שלא יהיה, יצא שמצאנו את עצמנו בסרט שהכי התאים לנו – "בננות". ואם גם אתם נוטים לדכדכת-חגים, סיכוי גדול שזה בדיוק הגילטי פלז'ר שחיפשתם.

כמעט 20 שנה אחרי "שירת הסירנה", חוזר איתן פוקס (סטופ-גילוי-נאות: חבר מערכת אהוב ויקר) לביים בשטח הכי כיפי – קומדיה רומנטית-מוזיקלית וצבעונית במיוחד, שלא תניח לרשתית העין שלכם אפילו לרגע. העלילה מתמקדת בחמש שכנות ועופר שכטר מצויין אחד, שגרים באותו בניין וחולקים מסורת שגם לנו מתחשק לאמץ: צפייה משותפת בתחרות היוניברסונג השנתית (המקבילה לתחרות השירים האירופאית). מפה לשם, ודרך סיפור אישי של כל אחת מהדמויות (המיוצגת בצבע אחר עד הפרט הכי קטן, שימו לב), מתגלגלת החבורה האנונימית והמגניבה לייצג את ישראל עם שיר שחיברו במקרה כעידוד לחברתם ענת (וקסמן, המופיעה בשמה הפרטי כמו שאר השחקנים הראשיים), שבעלה עזב את הבית. אחרי מסע שכנועים פנימיים, ריבים מול יח"צנים, איומים מהוועדה הממלכתית השולחת אותם עם קאבר פופי לשיר – מתייצבת להקת "ענת אופה" על הבמה בפריז ומופיעה דווקא עם גרסת המקור שלהם, בבגדים וכוריאוגרפיה נקייה ממניירות. לא נעשה ספויילר לגבי מי לקח הביתה את הגביע, אבל האמת? זה גם לא משנה.

בקיצור, נמצאה הנוסחא להשבת שפיות רגע לפני פאניקת פסח הגדולה: 98 דקות של אסקפיזם ישראלי, קליל ומהנה, שמתיימר בעיקר להרים לכם גבוה וגם מצליח. דוז פואה, ללא ספק.

"בננות" (במאי: איתן פוקס, ישראל, 98 דק') – עכשיו בבתי הקולנוע ברחבי הארץ. לחצו כאן לצפייה בטריילר, או כאן בשיר הנושא הממכר (באדיבות הסיזרס סיסטרס).
שחקנים: ענת וקסמן, יעל בר זוהר, עופר שכטר, דאנה איבגי, אפרת דור, קרן ברגר, אדוארד בר, ליאור אשכנזי, שרית וינו אלעד, טלי אורן, מושיק גלמין ועוד. הפקה: סרטי יונייטד, קשת וחברת אבוט המאירי, בתמיכת קרן רבינוביץ', תסריט: אלי ביז'אווי, איתן פוקס.

 

שכטר, תעשה לי קאפקייק. מתוך "בננות"




ויש לנו פיצוח. אדוארד בר בתפקיד המנחה השרמנטי



 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה