22 בדצמבר, 2010

מסלולים לשפיות זמנית – אין כמו יפו בלילות

עופר שני מנצל את הטפטוף היחיד שעבר פה ומעביר שישי חורפי ומעורר קנאה ביפו

1. עוד אחר-צהריים גשום של יום שישי. מביט מבעד לחלון הגדול בסלון, עורבים חגים במעגל בשמיים, מרגיש את הפוטנציאל באוויר ומבין שהבחירה אם היום הזה הולך להיות כיפי או לא – היא בידי. הטלפון מצלצל והחבר האינטלקטואל ר' מודיע שיש מופע מחול שאמור להיות מעניין איפשהו בנמל יפו. מזמינים כרטיסים. השעה כבר שש בערב ואנחנו קצת רעבים. תוהה אם כל התרבות הגבוהה שבדרך גורמת לנו להזניח את הנאות הגוף ומחליטים לפתוח את הערב ביועזר שביפו. הופה, הכל כבר נראה הרבה יותר טוב.

2. 19:30. טירוף חושים ביועזר. יושבים על שולחן האבירים המוגבה, זוללים רוסט אנטריקוט זוגי על רושטי בציר בקר ולא מאמינים מה נפל בחלקנו. שותים אינסוף יין אדום מדהים מבורגון שאינני זוכר את שמו, אבל זוכר היטב את ההרגשה.

3. כבר תשע ורבע ואנחנו די מבושמים. מחליטים להשאיר את המכוניות מאחור ולקחת מונית לנמל. מגיעים ל"מחסן 2", האנגר שנמצא על קו המים די צמוד למסעדת "קונטיינר" (המהממת ביופיה והמאכזבת). נתקלים בשער גדול ממתכת שהיה נעול אך בפנים דלק אור.

4. התגודדות של כ-35 אנשים נבוכים מחוץ לשער הנעול, טיפוסים מעניינים, אין מה לומר. אף לא אחד מעז לשאול האם זהו אכן המקום בו יתרחש המופע. אני קולט שאני מרוצה מהסיטואציה ואפילו ממש נהנה! מנסה לצלם את עצמי נהנה.

5. המופע What On Earth שהותקן על ידי שני רקדנים (אחד ישראלי, השני גרמני) המתקראים "מתניקולה", היה די מהפנט בשעה הראשונה אבל שעה וחצי התגלו כקצת יותר מדי לאינטנסיביות שכזו. שוב, מרוצה מהסיטואציה.

6. יוצאים מהמופע וקור כלבים בחוץ. מקבלים החלטה אמיצה לצעוד בחזרה למכונית ברגל. אלו הרגעים האחרונים של נמל יפו כטריטוריה קסומה נטושה ונאיבית לפני שהוא הופך לגרסה דרומית של נמל תל אביב ואנחנו מבינים שהיינו ברי מזל להתהלך כך בין ההאנגרים בלילה שכזה. זיכרון עמום של היין עדיין בקרבנו ואני מחייג ליועזר כדי לברר את שמו המדויק. המידע שזרם חזרה סיפר על Nuit St. George, חלקה קטנה ואיכותית באזור בורגון. חייכתי לעצמי, ברור שיהיה על מה לחלום הלילה.

יועזר בר יין, סמטת יועזר, איש הבירה 2, כיכר השעון, יפו, טל': 03-6839115
עמוד הפייסבוק של מתניקולה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה