30 בינואר, 2011

מספר שתיים המכובד

תקשיבו לגל אוחובסקי ושננו את השם James Blake שתפס את המקום השני ברשימת האמנים המבטיחים של ה-B.B.C

ה-B.B.C מפרסם מידי שנה בינואר את רשימת האמנים המבטיחים של השנה. הרשימה הזו מבוססת על מחקר מקיף שנערך בין כל בכירי התעשייה באנגליה – אנשי חברות תקליטים, שדרים, די.ג'ייאים, עיתונאים ומפיקים, כל מי שיודע מה הולך לקרות רגע לפני שזה קורה. כבר כמעט עשר שנים שהרשימה הזאת מספקת באופן די מדויק את שמות הכוכבים שתיכף יכבשו את העולם, ולעיתים נדמה שהיא בעצמה מקפיצה אותם קדימה, מגדילה אוטומטית את תקציבי השיווק שלהם ובכך בעצם מגשימה את הנבואה של עצמה.

במקום השני ברשימה שהתפרסמה בתחילת החודש, נמצא ג'יימס בלייק (22). בלייק הוא פסנתרן קלאסי בהכשרתו, כלומר אחד שיודע מי זה דביוסי, והדבר הכי מסעיר שקרה למוזיקה האלקטרונית מזה זמן רב. בלייק אינו מייצר מוזיקה לריקודים. להיפך. הוא כותב שירים אישיים מאוד, שמסמנים אותו כגרסה סטרייטית גברית של אנטוני, מאנטוני והג'ונסוז. קצת כאילו בוב דילן היה עכשיו בן 22, כותב שירים אישיים על פסנתר. ובכל זאת יש הבדל. כי מעבר לפסנתר המוזיקה לגמרי אלקטרונית, כמעט מופשטת. הוא מין סינגר סונגרייטר בגרסת דבסטפ, שזה ז'אנר אלקטרוני שמבוסס על ליינים עירומים של בס.

יוצא שג'יימס בלייק הוא יוצר אישי, שירגש גם אנשים שאוהבים את סיימון וגרפונקל וניק דרייק, וגם צעירים שאת ההרכבים שהם שומעים איש מקוראי מרמלדה לא מכיר. האלבום שלו יצא לחנויות בתחילת החודש, אבל באינטרנט כבר אפשר למצוא אותו. ובעיקר לראות ביוטיוב את הסינגל הראשון והמדהים מתוכו "limit to your love",  שהוא בכלל גרסת כיסוי לשיר של היוצרת הקנדית המוצלחת Fiest. אבל בלייק באמת עושה ממנו מטעמים.

זהו. אם אתם צריכים שם אחד לחודשים הקרובים, בלייק הוא השם בשבילכם. ואם אתם סקרנים מהסוג הסקרני, ורוצים לדעת מי היה במקום הראשון ברשימה שבה בלייק היה מקום שני, אז התשובה היא בחורה בשם Jessie J שגם היא לא פראיירית. מן ליידי גאגא הדור הבא, ויש לה קול חוצב להבות. רק שהדיסק שלה ייצא רק ביוני כך שאין צורך להשתגע עכשיו. ובכלל ליידי גאגא כבר יש לנו.

רשימת ה-B.B.C במלואה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה