12 במאי, 2010

מעוצב לפי הספר

סצנת העיצוב, אלבום העיצוב של אורלי רובינזון, זה בדיוק מה שאתם צריכים על השולחן שלכם בבית

הכרנו פעם מישהי שבדירה השכורה שלה היה פסנתר ישן ומקסים, והיא – שמעולם לא הצליחה להפיק ממנו אפילו "יונתן הקטן" – נהגה לנגב ממנו את האבק ולהרים את מכסה הקלידים שלו לפני כל דייט חשוב, ואז להניח עליו ברישול חוברת תווים מצהיבה, פתוחה באמצע יצירה מורכבת במיוחד. "זה לא ממש נקרא לשקר", טענה להגנתה. "אבל זה שובר את הקרח, עוזר לשיחה להתחיל להתגלגל ו… כן, מוסיף לי כמה נקודות בתחום האינטלקטואלי".

נזכרנו בטריק הקלאסי הזה שלה כשנתקלנו בספר החדש – וליתר דיוק: באלבום המרובע והענק (530 עמודים!) –  "סצנת עיצוב", של אורלי רובינזון. זה אלבום מעצבים אלפביתי מוקפד, שסוקר  ומציג כמאתיים מעצבים ויוצרים ישראלים מקוריים בתחומם כמו אופנה, צורפות, אדריכלות, עיצוב פנים, ריהוט, אביזרים ועוד. לכל אמן/ית מוקדשים לפחות שני עמודים של טקסט ותמונות שמאפשרים להתרשם מהסגנון ומתפיסת העולם העיצובית, והרושם הכללי הוא שזה בדיוק האלבום שתרצו להניח על שולחן הקפה שלכם לפני הדייט הבא.

אגב, ממש לא מוכרחים להיות בוגרי "בצלאל" כדי להעריך את הקטלוג היפה הזה. גם החברים שלכם, שגרים בחו"ל ונמאס להם לקבל מאה פעם את אותו דיסק מכל מי שמגיע אליהם להתארח, יעריכו את המחווה מאד. היכונו לאוברווייט.


"סצנת עיצוב" מאת אורלי רובינזון, הוצאת מודן – 198 ש"ח. להשיג בכל חנויות הספרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה