03 באוקטובר, 2010

מעורב ירושלמי

משחק רביעיות בנושא ירושלים חשף בורות קלה וזימן הרבה צחוק לסלון

יותר מדי ילדים תל אביבים שולטים ברזי ערים גדולות כמו לונדון, פריז וניו יורק, טוב יותר משהם מכירים את עיר הולדתם. יותר מזה: אם תערכו משאל מקרי ותשאלו את ילדי השכנים כמה מהם ביקרו, נניח, בנתניה (לא כולל גיחה עצבנית עם אבא ואמא לאיקאה) – תיתקלו בתוצאות בהחלט מעוררות מחשבה (טוב, זה הרי מעבר לקו הירוק של רידינג). עכשיו נסו לשאול אותם, כמה מהם ביקרו בשנים האחרונות בירושלים. אמרנו לכם? מדהים, לא? חלק גדול מהם באמת מכיר מצוין את קובנט גארדן, אבל בחיים לא ביקר בכותל.

למרבה הצער, אין לנו אפשרות לשגר מכאן שיירות של אוטובוסים עמוסי בני נוער סקרנים, שיעלו ירושלימה כדי לגלות מקרוב את פלאי עיר הבירה של ישראל, אבל משחק הרביעיות החדש והמושקע "ירושלמיקס" יוכל לקרב אותם קצת אל המקומות, השמות והניחוחות של העיר. את המשחק אפשר להשיג גם בגרסא אנגלית (לטובת קרובי המשפחה בתפוצות), ומצידם השני של הקלפים – שאיירה להפליא נטע מנור – ניתן להרכיב את מפת העיר משנת 1942. ערכנו ניסוי קל בשם התיאוריה שניסחנו זה עתה, וגייסנו מתבגר תחרותי למשחק קלפים לוהט. תוך עשרים שניות, נסחפנו כולנו לתוך ז'רגון הרביעיות ("יש לך מאכלים? כן? אז תן לי בבקשה קוגל ובייגלה עם זעתר. יש לך עוד?") ולא נרגענו עד לניצחון המוחץ: כן, כן. הר הבית בידינו. בהחלט.

ירושלמיקס – משחק רביעיות ירושלים – 60 ש"ח. להשיג בחנויות מוזיאון ישראל, מוזיאון ארצות המקרא ומוזיאון תל אביב לאמנות, ברשתות הספרים ובחנויות ספרים ועיצוב נבחרות. לפרטים לחצו כאן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה