15 בנובמבר, 2010

מעצבים על סף התמוטטות עצבים

במאי סרטי האופנה הדוקומנטריים לואיק פריז'אן מגיע לישראל להשקת העונה החדשה של סדרת הדוקו "היום שלפני"

אם יכולנו לקחת שנת שבתון (מי הגאון שהמציא את זה?) יש סיכוי לא רע שהיינו מעבירים אותה בבהייה בערוצי אופנה בטלוויזיה ובאינטרנט. מודים. השילוב בין הראן-וואי, הסטילטו, ההבזקים, הראיונות עם אנשי התעשיה, וההצצה לדגמים שהיינו רוצים להתעטף בהם בכל רגע נתון – היא נוסחה בטוחה לשאוב אותנו פנימה בשניה. וכששמענו שבמאי סרטי האופנה הדוקומנטריים – לואיק פריז'אן – מגיע לביקור חגיגי בישראל, לקחנו שבוע חופש רק כדי להירגע ולהחליט מה לובשים.

לואיק פריז'אן הוא מי שבעבר ביים סרטי טלוויזיה תיעודיים על הוליווד, על מארק ג'ייקובס ובית האופנה לואי ויטון, מיני-סדרה על בית שאנל, ועוד מיני ממתקים נוצצים שבלענו בשקיקה. אך בשנה האחרונה נודע בעיקר בזכות סדרת הדוקו המצויינת "היום שלפני" (ששודרה בערוץ 8 של הוט), בה תיעד הבמאי מקרוב קרוב, ברגישות, הומור ואומץ, את 36 השעות הקריטיות והלחוצות שלפני התצוגות החשובות של ארבעה בתי אופנה מהמשפיעים בעולם: סוניה ריקל, פנדי, ז'אן פול גוטייה ופרואנזה סקולר. בשיתוף פעולה מבורך בין מוזיאון העיצוב בחולון וסינמטק חולון, ולרגל התערוכה "אופנה מכאנית: טווים סדר חדש", יגיע פריז'אן (ביום רביעי הקרוב, 17.11.10) לערב מיוחד והקרנת טרום בכורה ארצית בסנימטק, של שניים מפרקי העונה החדשה שיצר, המלווים הפעם את דונטלה ורסאצ'ה ואת דיאן פון פירסטנברג. סה מניפיק!

גם דוקומנטרי, גם מוזיאון, גם סנימטק, גם צרפתית וגם הזדמנות לאוורר את הפאייטים. אפילו לא ידענו שאנחנו כאלה תרבותיים.


ערב הרצאה מיוחד עם הבמאי לואיק פריז'אן – 45 ש"ח (25% הנחה לרוכשים כרטיסי כניסה גם למוזיאון העיצוב בחולון)
יום רביעי, 17.11.2010, 20:30, סנימטק חולון, גולדה מאיר 6, חולון (חניה חינם). להזמנת כרטיסים – היכנסו לאתר, או בטל': 03-5021555, לדף האירוע בפייסבוק – לחצו כאן (במהלך החודש, יוקרן בסינמטק סרט נוסף של הבמאי ומעצבי אופנה ישראלים יתארחו במסגרת אירועי "סיפורי בדים").

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה