29 בנובמבר, 2011

מערבה מכאן

האתר These Americans מצליח לתמצת את הסיפור האמריקאי בעזרת השוטים הכי מפורסמים של האומה

יש לנו חברה שרק בטעות לא נולדה בארצות הברית. חוץ מגרין-קארד – יש לה הכול: את המבטא, הבגדים, הסלנג, תזכורת באייפון על כל חג אמריקאי לאומי (והסייל המשוייך לו), ואפילו נייס ג'ואיש אמריקאן בויפרנד. אתמול, אחרי שחשבה שכבר עשתה וי לגבי כל מה שקשור לדוד סם, גילתה אתר שטרף לה מחדש את כל האסים.

האתר These Americans, שמנהל דאג ריקארד, מציע לדבריו "נרטיב חזותי" (או במילים אחרות – אלבום תמונות עצום) שנועד לתמצת את סיפורה של האומה שכולנו היינו רוצים להגר אליה. ונסביר: באתר מחכים לכם אימאג'ים נדירים, עבודות אמנות, צילומי עיתונות, שערי מגזינים, פוסטרים ופריימים שנבחרו ידנית בקפידה מתוך הארכיונים האמריקאיים, שיעזרו לכם להבין קצת יותר את האח הגדול מהמערב – גם בלי לקרוא מילה באנגלית. ריקארד מצהיר כי "האתר שנולד מתוך אובססיה להרחבת המידע האמריקאי החזותי, מתיימר להיות היעד המרכזי ביותר למציאת היילייטס חשובים בתרבות הפופ וההיסטוריה האמריקאית", לפי חלוקה לקטגוריות מעניינות כמו אמנות, היסטוריה, סקס, פשע, סלבז, גזענות, דת, מלחמות, פוליטיקה, או פשוט לפי עשורים חשובים (משנות ה-50 ואילך) ואפילו לפי מדינות, ערים ורחובות בארה"ב. אנחנו למשל התבייתנו ישר על סדרת צילומי פולארויד של אנדי וורהול (בתמונה למעלה), מהם התפתחו עבודות הפופ של האמן (חפשו את פארה פוסט, ג'ימי קרטר, דניס הופר, שוורצנגר, סטאלון, הרינג או ג'אגר). על הדרך מצאנו גם מאגר עצום של דוגמניות PINUP דשנות וסקסיות שכבר אין ךהשיג היום, אך בשנות ה-40 קישטו כל תחנת דלק ביבשת. וגם צילומים של חברי קו קלוקס קלאן בפעולה, מחאות מפורסמות, מאגר שלם המוקדש למשפחת קנדי, ראיון טלוויזיוני עם מרלין מונרו או הפנתרים השחורים, כל מודעות הפרסום של קדילק, שערי "ספרות זולה" אמיתיים, תיעוד של משפחות לבנות בשנות ה-60, ועוד מיליון פיסות אמריקנה משובחות.

בקיצור, עזבו אתכם מ-"מד-מן", "עקרות בית נואשות" או הפייבוריט שלנו – השערוריות הגדולות של ערוץ E, ולכו על הדבר האמיתי. יו.אס.איי, יצאת הכי פוטוגנית.

מאגר חזותי לתרבות פופ והיסטוריה אמריקאית – האתר These Americans (לוקח קצת זמן לעלות, תלוי בדפדפן ומהירות המחשב)

מפשפשים באלבומים. מתוך עמוד הבית של These Americans


 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה