13 בינואר, 2011

מפריד בינינו ים

בלוג האמנות והאופנה של לאה ומאיה מחמם את היחסים בין ישראל לקרואטיה

בערך באמצע כיתה ג', חרב עולמנו: החברה הצמודה שלנו להליכה החלטית לברזיה ובחזרה – עזבה עם הוריה לשליחוּת בארה"ב. מאותו רגע, וכדי לא לפספס אף ריכול כיתתי – נהגנו לשלוח לה פעם בחודש דיווחים ארוכים ומשעממים על ניירות מכתבים ריחניים, כולל פינה מאוירת קבועה ב-נ.ב. העוקבת אחר התסרוקת המרתקת של עדה המחנכת. כשחזרה החברה כעבור 3 שנים הראתה לנו בהתרגשות איך שמרה את כל המכתבים ואף איגדה אותם לכדי מחברת סודית של "חברות לעט" (איפה היית אז, מארק צוקרברג, איפה?).

ובכל זה נזכרנו אתמול, כששקענו פנימה יותר ויותר בבלוג אמנותי שיצרו שתי "חברות למייל", שנקרא Axiology Aunts. לאה וֶנה, סטודנטית לעיצוב ואמנות מקרואטיה, ומאיה קשביץ, אוצרת ויועצת אמנות מישראל, הכירו לפני כשנה בהתמחות מיוחדת במוזיאון גוגנהיים בוונציה, איטליה. במסגרת ההתמחות, עבדו שתיהן במוזיאון במשך מספר חודשים, התחברו מיד והחלו לרקום מיזם אינטרנטי מדליק, שיחשוף את אהבתן לאמנות – משני עברי המקלדת: כשחזרו כל אחת לארצה, שמרו על קשר אונליין הדוק, פיתחו את הפלטפורמה מצ'אט לצ'אט, וביוני האחרון העלו לאוויר את הבלוג או למעשה את הגלריה (ללא מטרת רווח) המשותפת להן. מאז ומדי שבוע מעלה כל אחת פוסט משלה בנושא אמנות, וכל מה שנכלל בהגדרתה, או מעניין אותן (ואותנו), כמו מוזיאונים חדשים, ספרים מעולים, אדריכלות, אופנה, סרטים קלאסיים או תערוכות בינלאומיות שמצאו, חוו או שמעו מחבריהם להתמחות הפזורים כעת בכל רחבי העולם.  בהמשך הן מקוות לפתח את פרויקט קרואטיה-ישראל ולהציג אפילו תערוכה משותפת שתתרחש במקביל בשתי המדינות.

מדי פעם מתפרסמים בבלוג גם פוסטים קצרצרים בשם Cherry Picks, בהם מצאנו למשל הצעה לבקר ב-Museum of Broken Relationship, מוזיאון חדש שנפתח בזגרב בירת קרואטיה ובו מוצגים חפצים המעידים על סיפורי אהבה נכזבת וקשרים שלא צלחו (דובי עם לבבות שקיבלנו לוולנטיין? יש לך בית חדש!). מאחלים לכן שהקשר הזה רק יתחזק, ליידיז.

בלוג אמנות ואופנה ישראלי-קרואטי – axiologyaunts.wordpress.com. לקבלת עדכן בפייסבוק בכל פעם שמועלה פוסט חדש – היכנסו לכאן (ולחצו "לייק")

שובבות היא לא מילה גסה. מתוך Axiology Aunts


תור מי לנקות אבק, חבר'ה? מתוך Axiology Aunts


 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה