22 בדצמבר, 2009

מצעד האמנים

הספר "אמנות ישראלית עכשיו" מתעד את האמנות הישראלית על כל שלביה וגווניה באופן קפדני ומדוייק שיעשה כבוד למדף הספרים הביתי שלכם

ברוב הספריות הביתיות שסביבנו הצטברו על המדף לא מעט ספרי אמנות: כאלה שהתקבלו כמתנה, כאלה שהושאלו ומעולם לא הוחזרו וכאלה שניקנו ברגע של להט תרבותי. והמקבץ הזה מעלה לו אבק בנחת. זה טוב שיש ספרי אמנות בבית, גם להרגשה הכללית (ולפאסון כמובן) אבל בעיקר בשביל הרגע (הנדיר) הזה שפתאום משתלטת עלינו המוזה ובא לנו לדפדף בין יצירות, להעמיק קצת ולהמשיך הלאה.

לאחרונה יצא לאור ספר אמנות מצוין שמומלץ למקם במקום נגיש ופופולארי בבית ולקרוא (לא לעיין, לקרוא) מההתחלה עד הסוף. הספר "אמנות ישראלית עכשיו", יוזמה משותפת של איריס ריבקינד בן צור ורויטל אלקלעי, מתעד את עבודתם של 94 אמנים ישראלים משנת 1990 ועד היום (בדומה לספר ART NOW). איריס ורויטל, גרו בלונדון, נחשפו לאמנות מקומית ובינלאומית ונכחו לגלות כי לאמנות הישראלית יש מקום מכובד בנוף הכללי. אחרי בדיקה גילו השתיים שאין ממש ספר מקיף המתעד את האמנות הישראלית על כל שלביה וגווניה והחליטו לקחת זאת על עצמן. הספר שנולד מרהיב ומעשיר, עשוי בקפדנות, כתוב באופן נגיש ומעניין, נח למשתמש ומשתתפים בעשייתו מובילי דרך בתחום האמנות הישראלית: אוצרים, אספנים ומבקרים שגם עזרו בבחירת האמנים שנכללים בספר.

אם אי פעם רציתם לשלוט בשדה האמנות הישראלי ולקטוף את כל ההצלחות בטריוויה השנתית במשרד – הנה לכם אחלה מורה דרך.

"אמנות ישראלית עכשיו" של איריס ריבקינד בן צור ורויטל אלקלעי (224 עמ', הוצאה לאור: מודן) – 188 ש"ח
להשיג בחנויות הספרים ברחבי הארץ

תגיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה