09 במאי, 2016

מקום תוסס

בני בריגה יודע לרקוח מסירופים ביתיים את המשקאות הכי מרעננים, טבעיים וכיפים לפתיחת עונת המיצים. גזוז כזה, סבתא שלכם עוד לא טעמה

לכל אחד יש ספוט סודי בעיר להתחבא בו מהבריות. ספסל בגן צדדי, חוף חבוי, התור בקופת חולים (ששש, אנחנו אחרי 458). ובכן, אם עוד לא התארגנתם ונדרש לכם כוך להסתתר בו עד שתתרגלו לגל השרב הנצחי (אדוני, אתה לא רצוי פה) – הנה אנחנו חושפים בפניכם תחנת חובה בשביל הבריחה הבאה.

למקום המסתור הקטנטוש שלנו קוראים "קפה לווינסקי ארבעים ואחד". אבל אם אתם לא רוצים לצאת תיירים, פשוט בקשו הכוונה לגזוז של בני (או לכו לפי התור המשתרך בחוץ). אל הדוכנצ'יק המדליק שברחוב לווינסקי בתל אביב, מגיעים יודעי דבר שהתמכרו לנקטרים שבני בריגה מכין במעבדה שהקים פה, והופכים בידיו לגזוז טעים ומציל חיים. עוד בעברו, נהג בני להתנסות בבית עם ליקרים וריבות, התסיס לאורחיו משקאות ועבר גלגולים קולינריים שונים (ממסעדה בנווה צדק ועד גלידריה). אבל לפני 4 שנים החליט לשנות כיוון, מצא מכונת קפה שהשתמרה מ-68', ופתח מקום המציע לעוברי אורח קפה בארומה של פעם, מבלנד מקורי. מדריכת תיירים ששאלה פעם "רגע, מה עם איזה גזוז לקבוצה?" החזירה לו את הדגדוג באצבעות לרקוח משהו חדש, והשאר – היסטריה. ממיני עשבים, תבלינים, פירות, ירקות וכל מה שמהווה לו השראה – הוא מכין סירופים מדהימים שמשומרים בעשרות הצנצנות שבמקום. אחרי תהליך תסיסה ופירוק טבעי, בני מוציא מהצנצנת, מוסיף פירות, מקשט עם ירוקים וגז טבעי ומגיש כוס צוננת בטעמים מרעננים שלא חוזרים על עצמם ושבטוח לא ניסיתם. כמו גזוז ליים, גרניום ומרווה, או גזוז חריף-מתוק על בסיס פלפל שאטה, או ג'ינג'ר-כורכום. או שאולי תרצו גזוז פיסטוק, גזר, קפה? לבריאותיים יש גם סופר-גזוז מגוג'י ברי, עלי קייל או צ'יה, והאמת היא, שכמעט מכל דבר שחלמתם בני יכול להכין סירופ. לראיה, בקרוב ייפתחו צנצנות קצח וחמאת הבוטנים (!) וחכו חכו לתאנה ההודית, לדומים ולאגסים הנדירים שמצא לעונה.

מי שרוצה, יכול לשבת בסוסיתא הפתוחה שחונה בחוץ, ולנשנש מרציפנים מכושפים שבני מבשל. בהמשך העונה יהיו גם סלטים, גרנולה, יוגורט ושאר מתוקים להשלמת תפריטי הרחוב המלוחים שמסביב. קדימה, זייפו "יום מחלה" ותנו גז.

גזוז מסירופים מקוריים – 14-18 ש"ח לכוס, קפה מבלנד הבית – 7-10 ש"ח
"קפה לווינסקי ארבעים ואחד", לווינסקי 41, תל אביב, טל': 058.4488480 (בני), ראשון – חמישי 06:30-20:00, שישי – 06:30-כניסת השבת. עוד תמונות באינסטגרם.

המקום בו הקסם קורה. קפה לווינסקי ארבעים ואחד

המקום בו הקסם קורה. קפה לווינסקי ארבעים ואחד

 

 

בני בפעולה. קפה לווינסקי ארבעים ואחד

בני בפעולה. קפה לווינסקי ארבעים ואחד

 

 

אכלת פלפל? שתה שפריץ! הגזוז של בני

אכלת פלפל? שתה שפריץ! הגזוז של בני

 

חפשו את התור והסוסיתא. קפה לווינסקי ארבעים ואחד

חפשו את התור והסוסיתא. קפה לווינסקי ארבעים ואחד

 

מרציפנים טבעיים ומכושפים. קפה לווינסקי ארבעים ואחד

מרציפנים טבעיים ומכושפים. קפה לווינסקי ארבעים ואחד

 

 

כזה עוד לא טעמתם. הגזוז של בני

כזה עוד לא טעמתם. הגזוז של בני

 

 

לרוויה! הגזוז של בני

לרוויה! הגזוז של בני

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה