26 במאי, 2010

מקופלת

הילה ראב"ד קרני, שגדלה בסביבה אמנותית ויצירתית, הפכה להיות מעצבת תכשיטים (מקסימים). מעניין שאנחנו גדלנו על ראיית חשבון ובישול ביתי ובכל זאת לא הצלחנו להוציא מזה כלום

תמיד סיקרן אותנו האופן שבו אנשים בוחרים את העיסוק שלהם בחיים. חלק וודאי הושפעו ממקצועות שהם פגשו בבית (מה שלא ממש מסתדר עם העובדה שתמיד חלמנו להשתלט על "עלית"), חלק מקבלים השראה מחברים (חבל שאין לנו חברים בעסקי הממון) וחלק פשוט נולדים עם כשרון טבעי לתחום.

אצל הילה ראב"ד קרני היתה זו כנראה קומבינציה של תורשה פלוס השפעה מבית, שגרמה לה לפתח את הגנים ולהקים מביתה שבלונדון מותג תכשיטים הנושא את שמה. כנכדה לסבא שהתעסק בעיבוד עץ ובת לאב מעצב תעשייתי, גדלה הילה בסביבה שסיפקה לה השראה תמידית לאורך שנות ילדותה והובילה אותה עם השנים להתנסות במגוון תחומי אמנות כגון ציור, פיסול וצילום, ולבסוף להתמחות בעיצוב תעשייתי בארץ, כולל סמסטר באוניברסיטת Polithechnico di Milano שבאיטליה וסטאז' עם המעצב התעשייתי כריס קאבל בסטודיו Droog Design המפורסם ברוטרדאם שבהולנד.

רק במסגרת פרוייקט הסיום שלה בלימודים, החלה הילה לחקור את הקשר שבין עולם העיצוב התעשייתי לבין עיצוב תכשיטים, מחקר שהניב כבר ארבע קולקציות תכשיטים שונות, המציגות חיבורים מעניינים בין שני העולמות. אחת הקולקציות הבולטות מביניהן מכונה "קיפול", ונוצרה כולה בהשראת עבודות הנייר שנהגה הילה ליצור עם אביה מתוך ספרי האוריגמי של סבה. לאחר שהתנסתה תחילה עם שרשראות מנייר (אותן היא מספקת כיום לפי דרישה) עברה הילה לקיפול טקסטיל ועור ויצרה בטכניקה ידנית מקצועית ויפה, מגוון דגמים מפתיעים, שמרימים גבוה כל הופעה אפרורית.

אנחנו הלכנו על שתי שרשראות קיפול זהות (מדגם "מליסה חצי" שבתמונה) המונחות אחת על השנייה, עשויות מטקסטיל בצבע מוזהב ונקי שמותקן על שרשרת כסף בגרסת חצי עיגול. בקולקציה הרחבה יש גם שרשראות המקופלות לכל אורכן, יש גרסאות קיפול בצורות שונות, יש שעשויות מעור רך, יש בצבעים עזים כמו טורקיז או אדום עמוק ויש אפילו עגילים וצמידים משלימים, כך שלא משנה מה תבחרו – יש משהו בטכניקת הקיפול של הילה שנותן בדיוק את ה-וואו הקטן שחיפשנו כדי לפתוח איתו את עונת התערוכות/ חתונות/ השקות הקרובה.

 

ולאור כל זה נותר רק להתבאס מיכולות היצירה המוגבלות שלנו ולהודות שאין לנו מושג איך מקפלים סירה (שלא לומר "קוואה קאווה"), איך מרכיבים כתום ואיך עושים שקשוקה.

 

שרשרת קיפול "מליסה" מדגם חצי מלא – 299 ש"ח (קיים גם בטקסטיל שחור, או מעור בצבעי כחול רויאל, חרדל, אדום או ירוק בהיר)
להשיג ברשת "רזילי" (קניון אביב, רמת אביב; קניון ארנה, הרצליה; קניון גבעתיים; ובחנות החדשה במתחם "התחנה", תל אביב), או דרך דף המעצבת ב-Etsy
לקולקציות נוספות – היכנסו לאתר של הילה ראב"ד קרני או הציצו בקטלוג,
[email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה