06 במאי, 2015

מר תפוח אדמה

אחרי שנמאס לנו להתלונן על ל"ג בעומר החלטנו להיות מעשיים - קבלו את המתכון המנצח שלנו למנת קרטושקעס ביתית ומושחתת במיוחד. אז איך אתם אוהבים את התפוד שלכם?

לכבוד חג הכוויות והאלוורה, חג האקורדיוניסטים ושיפודי המרשמלו השרופים מידי, ובעיקר – לכבוד מלכי נייר הכסף – תפוחי האדמה, החלטנו לחשוף את המתכון האהוב עלינו למנת תפוחי אדמה נימוחה, מושחתת וקלה להכנה. מתכון שנולד מאילוץ באחת הדירות בהן גרנו ללא תנור, ושודרג לאורך השנים עד רמת שירה. נשבעים.

אתם מוזמנים לנסות את זה בבית, או לשתף ולכתוב לנו איך אתם מעדיפים את הפוטטו הלוהט שלכם – מפירה ועד גרטן בשמנת, הכל הולך. בכל מקרה, שיהיה חג שמח, וזהירות מגיצים תועים. סכנת נפשות הל"ג הזה.

(מירי בלקין, תסגרי אוזניים)

מתכון תפוחי אדמה "חמש קוביות"
מה צריך?
4-5 תפוחי אדמה בינוניים
בצל גדול
שתי שיני שום
50 גר' חמאה
שמן זית
מלח ופלפל
מעט פפריקה מתוקה (או כל תבלין אהוב בבית)
טימין או רוזמרין
חצי כוס מים (מסוננים, מהבריטה, מינרלים)

מה עושים?
1. קולפים את תפוחי האדמה וחותכים אותם לקוביות קטנות, כמו משחק "חמש קוביות".
2. קוצצים את הבצל לטבעות או רצועות. כותשים את השום או חותכים לפרוסות קטנות.
3. לוקחים את המחבת הכי טובה בבית, כזו שלא נדבק אליה כלום, ומחממים דקה-שתיים. מוסיפים שמן זית, ואת הבצל והשום. מטגנים ומזהיבים עד שהבצל מתרכך לרצועות שקופות.
4. מוסיפים את תפוחי האדמה, מלח, פלפל ופפריקה לפי טעמכם, ומטגנים עד שבצידי הקוביות מתחיל להתקבל גוון זהוב (10-15 דק' בערך).
5. כשתפוחי האדמה צהובים ושחומים, לוקחים את המים ושופכים בכל מיני פינות במחבת, ומכסים מיד במכסה. מניחים למים ולחום לבשל ולרכך את תפוחי האדמה במשך עוד 15-20 דק'.
6. בינתיים מחממים תנור ל-180 מעלות, ומרדדים בתבנית שמתאימה לתנור נייר אפייה או אלומיניום.
7. על מחבת נפרדת ממיסים פרוסת חמאה. כעבור 2 דק' מורחים חצי מכמות החמאה המומסת (בעזרת מברשת או כף עץ) על הנייר ומשאירים את שארית הנוזל במחבת.
8. מסדרים בתבנית את תפוחי האדמה שהתרככו והיטגנו, מקשטים עם טימין או רוזמרין, ומורחים / מטפטפים מעל את שאר החמאה, ומכניסים לתנור להשחמה וקירמול (15-20 דק').

בתיאבון!

המציגים טעימים לאללה. שלבי ההכנה במחבת ועד הכניסה לתנור

המציגים טעימים לאללה. שלבי ההכנה במחבת ועד הכניסה לתנור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה