28 ביולי, 2010

משחק הכסאות

אתר אמריקאי מאפשר לכם להזמין כסא Eames בהתאמה אישית ולדמיין שיש לכם את המקור ממש באמצע הסלון

זוג חברים שלא מכיר את הסימן 'מינוס' בפירוט החשבון, הזמין אותנו לחנוכת הבית החדש שלהם. חוץ מלרייר להם על הספה, לגנוב קיסמים ולחמוד את פסלון הכלב ששומר על המטריות בכניסה – שמנו עין במיוחד על כסא "Eames" המטמטם שעמד לו שם באמצע בסלון. רק אחר כך במטבח גילתה לנו החברה את הסוד: הכלב אמנם מקורי, אבל את הכסא הזמינה דרך אתר אינטרנט מיוחד המציע רפליקות לדבר האמיתי – בהתאמה אישית. חצי שעה והחלפת 3 מתכונים אחרי זה, כבר השתרענו בבית מול המחשב ומצאנו את עצמנו מודדים ספסלים, מתאימים רגליים ומרפדים ספות באתר שהמליצה החברה – modernica.net.

 

מפעל הרהיטים הוותיק "מודרניקה" הממוקם בלוס אנג'לס, מזמין אתכם לשים יד על כסאות שנראים בדיוק כמו דגמי הפלסטיק האייקונים של זוג המעצבים האמריקאיים המפורסם צ'ארלס וריי איימס משנות ה-50, אבל שעולים קצת פחות. הדגמים המקוריים הוצגו לראשונה ב-MoMa בניו יורק כחלק מתערוכת "Low Cost Furniture Design" ("עיצוב רהיטים בעלות נמוכה" בתרגום חופשי) ומאז שיגעו את העולם בצורתם הקונכייתית, זכו לאינסוף גרסאות ושילובים פופולריים, ולאחרונה יצאו גם בכל חנות מתנות אפשרית בגודל מיניאטורי כקישוט שולחני (שלנו מחזיק אטבים ופירורי טוסטעים, מה שלכם עושה?).

 

מי שמתעקש על האורגינל (שאינו יקר בהרבה) מוזמן להתקשר לחברת "הביטאט" המייצגים בישראל את מותג VITRA – בעל הזיכיון למכירת כסאות Eames מקוריים למדינות אירופה. כל השאר יכולים להיכנס לאתר החביב של "מודרניקה", לבחור את הדגם, את שילובי הבסיסים והמושב (עם משענות או בלי? עם רגלי נדנדה או אייפל? על גלגלים או על הבר?), לשחק בקשת הצבעים בעלת השמות המוזרים (מה נשמע רע יותר: לבן דייסה, ירוק סלרי או אפור אזוב?) וזהו. יצאתם הכי רון ארד שאפשר.

 

אז נכון, האתר עדיין לא* מבצע משלוחים מחוץ לארה"ב, אבל בשביל רפליקת "איימס" משלנו – אנחנו אפילו מסכימים לחדש יחסים עם הדוד מאל.איי שאף אחד במשפחה לא מדבר איתו מאז מהפך 77'.

 

רפליקת כסא "Eames" בהתאמה אישית – 199-575 דולר
להשיג באתר modernica.net (כסא מקורי ניתן להשיג בארץ דרך רשת "הביטאט")

* הודעה שהתקבלה במערכת מעדכנת כי משלוחים מלוס אנג'לס לישראל יתאפשרו דרך אתר החברה. לאתר גלריית ומורשת "צ'ארלס וריי איימס" – לחצו כאן

[PSGallery=1335i8hmoh]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה