14 במרץ, 2012

נביא אמת

מסעדת "יונה" החדשה נכנסת משבוע הבא לתפריט קבע, ולא צריך להיות נביא גדול כדי להבין שאנחנו כבר מזמינים מקום לכל המשפחה

אין מבחינתנו תרחיש מסוייט יותר מלקבל מסרון כזה מההורים: "ילדים, דודה חנה חוגגת השבוע 72, אבא קיבל קידום וליהלי נפלה שן. אנא מצאו מסעדה שתתאים לכולם, עם חניה ותאורה טובה (הדודה כבר לא קוראת תפריטים כמו פעם)". לפני שתתחיל סדרת טלפונים לעשרות מארחות קשות-עורף, החלטנו לדלג ולפנות ישר למסעדת "יונה" במתחם נמל יפו, שם השולחנות והחניה (עדיין) בשפע והכנסת האורחים מתחשבת בכל חיך, גיל וארנק.

"יונה" היא הבייבי החדש של בני הזוג עפרה ואבי גנור, המשלימה זה עתה תקופת הרצה ותציע החל משבוע הבא תפריט קבוע ומשמח. הגנורים, מסעדנים וותיקים ומוערכים, חתומים בין השאר על מוסדות כמו "מאנטה ריי", "לילית" (בגלגולה הקודם), יריד "טעם העיר", בעלים משותפים של רשת גלידות "אייסברג", וגם מסעדת "טאבון" המיתולוגית ששכנה אף היא בנמל יפו, עשור לפני השיפוץ היפהפה שעבר. אחרי שתתרשמו מהטאבון ותנור המעשנת שבלב המסעדה או מדלפק העבודה העצום המשקיף על הסועדים ועל נוף סירות הדייגים המקיף את המקום, תוכלו להתחיל לבחור מנות ראשונות המוגשות כאן בצנצנת וואקום מדליקה או על צלחת רותחת ("טרה קוטה") שיוצאת היישר מהטאבון ומוגשת על ריבוע עץ אלגנטי (בתמונה למעלה). פתחנו עם לחם מענג שנאפה הרגע ומגיע עם "יונהגורט" – יוגורט שמיימי המוכן במקום ומאזט "מיצסלט" עם פלפל ירוק חריף (19 ש"ח). משם המשכנו לשלוף ולחקור צנצנת עגבניות מעושנות עם גרעיני דלעת וגבינה (29 ש"ח); חיסלנו טרה קוטה לוהטת של שרימפס, ארטישוק ומקדמיה (36 ש"ח); וגם סלט גבינת שחת עם אנדיב, נבטי אפונה וקוביות דלעת (48 ש"ח). בהמשך צעדו לפנינו עיקריות (79 ש"ח כל אחת) כמו פילה לברק ביין לבן וניצני ורדים; נתח קצבים מעושן בציר בקר; או גולת הכותרת – "קוביית קסם" של טלה, שאכן נעלמה באורח פלאי תוך שניות. טה-דה!

לקינוח התנפלנו על שוקולד "ארכיאולוגי" רב שכבתי (אלוהי!) ומנת אורז מתוקה עם פירות ואגוזים מפתיעים מסביב (35 ש"ח למנה). וכך, בלי לשים לב, העברנו שעתיים מענגות של שיחה על הנמל היפואי הפעיל הוותיק בעולם, על החנויות שייכנסו למתחם בקרוב, יונה הנביא (על שמו קרויה המסעדה) שיצא מנקודה זו אך סיים בלוויתן, ומשחק ניבוי משפחתי: מי הראשון שמזמין לנו מקום לכאן בעוד שבוע בדיוק.

מסעדת "יונה" – נמל יפו על המזח , טל': 03-7742222

בומבה של נביא. לחם מהטאבון עם יונהגורט ומטבל מיצסלט ישראלי

 

פותחים שולחן בגודל לוויתן. "יונה" בנמל יפו

 

הופ, וזה נעלם. קוביית קסם טלה

 

יש נביא בעירנו. דלפק העבודה המרשים של יונה

 

[PSGallery=ax8t1e88ur]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה