06 באוקטובר, 2013

נהר זורם ביניהם

שיחה על יעדים נישתיים לטיול בחג הבא, הובילה להמלצה על מסלול מקסים לאורך נהר התמזה, או: לאן נוסעים כשלונדון לא מחכה לי

בשבת הראשונה של אחרי החגים, נפגשנו כל החבר'ה בסלון והחלטנו על פרויקט טיפים נחמד: כל אחד מראה תמונות נבחרות מתוך ה-4,000 המשעממות שצילם בחו"ל ומספר לפי הסבב עד כמה היה לו מבאס לחזור. המנצח, עם היעד הכי מיוחד, מקבל מהשאר נקודות נוסע מתמיד שלא נוצלו. האמת? לא היה קשה להכריע. 

זוג שחזר מטיול למיטיבי אנגליה, מזמין אתכם לשוטט לאורך התמזה על מה שנקרא – Thames Path: המסלול מתחיל בהליכה נעימה לאורך הנהר, מהמקורות ליד כפר קמפבל ויכול להגיע אפילו עד לונדון. בדרך פוגשים ברבורים, גשרים שיצאו מגלויה, שיחי פטל, ברווזים, קני סוף, פרפרים, פרות ופרים, כבשים, סוסים, אינסוף גוונים של ירוק וכל דבר שנראה כמו מתוך סט של על תבונה ורגישות. כשהנהר מתחיל להתרחב תראו יותר ויותר סירות ובתי סירה, ועל גדותיו יחכו לכם פאבים אנגליים מסורתיים. בין הדמויות הססגוניות שפגשו על הדרך, התאהבו החברים שלנו בעיקר בג'ודי המקסימה (בתמונה למעלה), שכבר 6 שנים גרה עם בעלה (והכלב) בבית סירה מקסים, ומסתובבת בכל תעלות אנגליה בין הקרובים והחברים. שיחה שהחלה בענייני כלבים, גלשה מהר להמלצות על פאבים והחיים על הגדה. מתברר שבתי הסירה הצרים (Narrow Boats) שימשו בעבר להעברת סחורות והיום בעיקר למגורים ונופש. לכל סירה יש שם, והן מעוצבות ומקושטות בהתאם לתקציב וליצירתיות של בעליה. ג'ודי, שמחזיקה בדעה מנומקת על הפאבים באזור שלחה אותם ל-The Trout, מסעדה בבית אבן אנגלי על גדת הנהר, המוקף בירק עם חצר מקסימה וחללים פנימיים נחמדים. הקהל יפה, האוכל טעים, הבירה נפלאה, הברבורים בנהר, וביום שטוף שמש – הייאוש נראה נוח יותר מאי פעם.

גם אם לא תעברו לגור מחר על התמזה, תשמחו לדעת שאפשר להשכיר סירות כאלו לחופשה או אפילו ליום אחד (בהנחה שאתם לא רוצים להסתכל יותר מ-24 שעות על איך מים משווים גובה בסכרים המכונים Locks). בהמשך הגיעו החברים לאוקספורד היפהפייה, שהשאירה חשק לביקור יסודי יותר, ובייחוד טעם של עוד ממסעדת St. Aldates Tavern, שנמצאת במרכז (מול קתדרלת Christ church): המקום, שהוא גם בר וגם סוג של נקודת מפגש לדרינק או כתיבת עבודה סמינריונית, מעוצב באקלקטיות נונשלנטית ובטוב טעם לא מתאמץ, שמאפשר לעין לשוטט ולגלות פינות נסתרות, מנורות מדליקות וערבוביה של ישן וחדש, בהתאם לשילוב המתקיים בעיר. השירות ידידותי ולא דביק, האוכל יצירתי ומאד טעים והקוקטיילים מצטיינים.

מכאן, גלשה השיחה בסלון לויכוח על כמה זה פיינט ומה זה בדיוק לאגר (נודניקים), והתור דילג לזוג אחר שחזר מסיאול. ועל זאת, במרמלדה הנישתית הבאה.

טיול על נהר התמזה – לפרטים ניתן לפנות לחברת www.contours.co.uk (שימו לב, רמת המלונות ונקודות הלינה שבדרך אינה אחידה).

 

 

אנגליה האחרת. גשר על התמזה

 

 

 

מכאן הכול מתחיל. Thames Path

 

 

 

 

מלקטים. פטל שקטפנו בדרך

 

 

 

 

יש עם פדלים? Narrow Boats

 

 

 

 

 

 

 

 

יש איפה לעגון. The Trout

 

 

 

 

לאגר מישהו? St. Aldates

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה