24 בינואר, 2012

נוצצת למרחקים

ביקור בסטודיו לבגדים ותכשיטים של ליאורה טרגן מוכיח כי יש כאלה שחולמים להמציא את הדבר הבא, ויש כאלה שעושים את זה, ברמת השירה

בתור כאלו שמנהלים חיים שנעים על הציר שבין הרצון להעביר איכשהו את היום, לבין פנטזיה כמוסה להמציא יום אחד משהו, לא חשוב מה, שיפיל את העולם מהרגליים – קל לנו לפרגן לאנשים יצירתיים שמגשימים בשבילנו את הפנטזיה. ולמרות זאת, נדמה לנו שמזמן לא עפנו על מישהי כמו שעשינו עם ליאורה טרגן. טרגן היא אמנית שעושה בגדים ותכשיטים, לא בהכרח בסדר הזה, כשיופיו ועוצמתו של כל אחד מהם עולה על משנהו. הפריטים בעיצובה מלאים בנשמה ושאר רוח, ונראים כאילו הם מפגש בין אמנות ומדע, בגלל הכימיה הפלאית שהיא יוצרת בין חומרים, בין מרקמים ובין תקופות. רגע, לא סיימנו עם הפיוטים: ביקור בסטודיו שלה כולל עצירות נשימה תכופות למראה תמהיל מופלא של אלמנטים פאנקיסטים עם נגיעות ויקטוריאניות, של גוונים גותיים עם צבעוניות אפריקאית.

ואם זה לא מספיק – אז היא גם מתנגדת לייצור קולקציות, ובמקומן – עומלת שבועות וחודשים על פריטים בודדים שנעשים על פי הזמנה אישית. כשקפצנו לבקר, וכדי שלא נאבד כיוון, החלטנו להתמקד בתכשיטים יוצאי הדופן שהיא רוקחת בעבודת יד סיזיפית מאינספור חומרים מפתים כמו נוצות פראיות, קונכיות מוזהבות, בדי תחרה, אבני סברובסקי, זהב, כסף ופליז, עד שנתפסנו על צעיף, סליחה ה-צעיף.

מדובר בצעיף שהוא למעשה תכשיט-לבוש שמאפשר אינספור אפשרויות ענידה וכריכה, ויכול להפוך מאייטם שמשדרג הופעה קז'ואלית לתכשיט ערב מעלף, מן פריט על זמני המיועד לשימוש רב שנים. הצעיף המלבני המוארך עשוי מחוטי כותנה בסריגת יד שעליהם מרוקעים בצפיפות ריבועי זהב ופליז. האלסטיות שלו מאפשרת לו להכרך מסביב הצוואר, לנוח בנונשאלנטית על הבגד או אפילו להפוך לסרט שיער שכאילו נלקח ממסיבת צ'רלסטון בשנות ה-20. ועם ההשראה הזו אנחנו נגשים להמציא את הדבר הבא. הגיע הזמן.

תכשיט צעיף בעבודת יד של ליאורה טרגן – בין  4,000 ש"ח  ל-7,000 ש"ח (תלוי במשקל)
לקניה והזמנה בתיאום אישי אצל המעצבת – טל': 050-69884340, [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה