10 ביולי, 2011

ניו יורק הופכת דף

אפילו ניו יורקרים מתקדמים, אלו שמכירים כל מוכר נקניקיות בפיפת' אווניו - ישמחו לעיין במדריך "מטרופוליס ניו יורק" ולקחת עוד ביס מהתפוח הגדול

לפני כמה ימים נזכרנו במוכר הבייגלס החביב עלינו בניו יורק: זה שהשתרכנו מדי בוקר בתור הארוך והסבלני מול הוואן שלו, רק כדי לקבל מידיו הטובות, דרך החלון, את הבייגל הממכר עם הקרים צ'יז והסלמון. מה לא היינו נותנים עכשיו כדי לנגוס שוב בפלא הקולינרי הזה, ולקנח בסיבוב בסנטרל פארק. החלומות שלנו כל כך צנועים. כל כך ענווים. וכל כך, כל כך לא נעים להודות – לא רלוונטים לעכשיו. בצר לנו, אנחנו מתנחמים בסרטים ניו יורקיים ובחומר קריאה שעוזר לנו לשאוף עוד קצת מהתפוח החביב עלינו, כמו הגיליון הטרי והמבריק – תרתי משמע – של "מטרופוליס". גליונות מטרופוליס יוצאים אחת לשלושה חודשים, מוקדשים בכל פעם לעיר אחרת בעולם, וכתבים על ידי אנשי אותה עיר. לגיליון מצורפים מדריך טיולים לעיר ומפה מפורטת ומוגדלת. שווה.

בגיליון "ניו יורק" לא תמצאו את ההמלצות השבלוניות ואת הקלישאות המוכרות, אלא שאלות אקטואליות מרתקות כמו הדיאלוג בין הפריפריה למרכז העיר, סיפורן של חנויות הספרים העצמאיות בעיר וגם פרסום ראשון מספרו של הרפאר המהמם Jay-Z, שעוקב אחרי סיפור חייו של מי שהתחיל כסוחר סמים בן 13 בשכונה קשה וכיום הוא מוזיקאי מולטי מיליונר (ואוחז באישה הכי סקסית ועוצמתית בתעשיית המוזיקה העולמית. יש יאמרו). בקיצור, מדובר במגזין חד פעמי לניו יורקרים עם קילומטראז' של אהבה לעיר המסעירה הזאת. אנחנו נזיל עליו לא מעט דמעות בימים הקרובים. דאט'ס לייף.   

"מטרופוליס ניו יורק": גיליון, מדריך, מפה ודמי משלוח – 112 ש"ח. עורכת הגיליון: מאיה רומן.
להשיג ב-www.eretz.com/metropolis וכן ברשתות סטימצקי, צומת ספרים, מ.מ.ס.י ובחנויות הספרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה