24 במרץ, 2011

ניצחון בנקודות

ספר הפעלתי על נקודות של האמן הצרפתי הרווה טולה העסיק את בן הארבע החביב עלינו ללא הרף. לזה אנחנו קוראים דוז פואה

אוח, התסכול. התסכול! כאילו לא די בכך שאנחנו חיים בתחושת החמצה מתמדת, כאילו לא כל הדברים הבאמת-שווים בחיים מתרחשים בזמן שאנחנו ישנים, או לא מעודכנים, או סתם לא ראויים להיכלל ברשימת המוזמנים, הגיעה הידיעה הבאה (באיחור של שבוע!) ושברה את לבנו לרסיסים: טוּלה היה כאן. טולה, בכבודו ובעצמו. ולא רק שהמאייר והאמן הצרפתי הכביר הזה דרך על אדמת ארץ הקודש, הוא אף נפגש עם הקהל הרחב בבית אריאלה. ואנחנו, מה? בטח בחרנו עגבניות בסופרמרקט ממש באותו הזמן. גראנד באסה. ג'ינגטיק.

שכן, בתזמון מפתיע, הזדמן לנו להכיר השבוע – דווקא השבוע! – את ספר הילדים הגאוני, לא פחות, שהוציא תחת ידו אותו הרווה טולה (Herve Tullet), מאייר ואמן צרפתי. הספר, "משחקים בנקודות", יצא לאור בצרפת לפני שנה והפך לרב מכר היסטרי, ובצדק: מדובר בספר פשוט ותמים, שמבקש מהילדים לבצע מניפולציות על גבי הנקודות הצבעוניות שמצוירות בו: ללחוץ עליהן (וכך "להכפיל" את מספרן), לטלטל את הספר (וכך "להזיז" אותן), לנשוף עליהן (וכך "להרחיק" אותן) או למחוא כף מולן (וכך "לנפח" אותן).

צריך לראות כדי להאמין: הקורא התם והמתוק נשבה בקסמו של הספר הזה, שמצליח להיות אינטראקטיבי ללא כל נצנוצים ופיצוצים, וצוחק בהנאה כשהוא מגלה ששוב "הצליח" להפיח חיים בנקודות הצבע. זהו ספר קטן-גדול שמוכיח שוב, בפעם המי יודע כמה, שהגאונות טמונה בפשטות, ושרעיון של מיליון דולר יכול בהחלט להתבסס על הברקה בשקל. באופן אישי, כבר שבוע שאנחנו (ובן הארבע החביב עלינו) מעלעלים בספר הזה פעם ועוד פעם, ולא נמאס לנו. איך, איך קרה שפספסנו אותו בבית אריאלה? מצד שני, ממילא לא היינו יודעים איך להגיד "אנחנו מעריצים אותך, אתה אמן מדהים, תחתום לנו בבקשה כאן וכאן וכאן" בלי שמץ של מבטא. ואולי יש בזה פֶּטיט נחמה.


הספר "משחקים בנקודות" של ה. טולה (בהוצאת "א-נו-ני-מה מבית דניאלה די-נור מוציאים לאור"
) – 74 ש"ח
להשיג בכל חנויות הספרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה