04 באוגוסט, 2014

נמצא הפתרון לסכסוך!

עטרה אופק מתאהבת בפתרונות הקטנים שמציעה פרופ' תלמה ליבל, כדי לקדם את סיומו של כל ריב או סכסוך. אם תרצו - זה מה זה אפשרי

נדמה לכם שיש לכם דעות מוצקות? שההחלטות, השיקולים וכושר השיפוט שלכם נתונים בידכם ובשליטתכם הבלעדית? טוב, אז נדמה לכם, כי אתם טועים בטירוף. אין לכם אופי, כמו שאמרו למרדוך בצ'יזבט הידוע מ"ילקוט הכזבים": כל אחד יכול להשפיע עליכם, ובעיקר אם קרא את ספרה המרתק של פרופ' ליבל. מתברר שכולנו, בלי יוצא מהכלל, מושפעים מגורמים חיצוניים משתנים (חום מול קור, רכות מול נוקשות, צבעים, משקל, תאורה, מגע, טעם ועוד) והם שקובעים איך נרגיש ונתנהג במצבים מסוימים. ואני אומרת – למה לא לנצל את המידע המאלף הזה כדי לצאת מהעסק-ביש הנוכחי? ויפה שעה אחת קודם!

כל מה שצריך הוא ששני הצדדים יסבו לשולחן אחד על כסאות נוחים ורכים, ישתו משקאות חמים בכוסות גדולות ויתכבדו במיני מתיקה (מומלץ – כנאפה ובקלאווה), יקפידו על ניקיון הבגדים שהם לובשים לפגישה (בלי כתמים חלילה!) ועל צבעיהם (אדום לצד שרוצה להרגיש חזק ומנצח, אבל מומלץ לבן לשני הצדדים), יישבו קרוב (ובאותו גובה! הספיק לנו עם השגריר הטורקי), ייגעו אלה באלה, יגישו מסמכים שצמודים ללוחות כבדי משקל וישתמשו במטאפורות לשוניות שקשורות בחמימות וברכות. כדי למצוא פתרונות יצירתיים כדאי גם שיחוו מחוות גדולות בשתי (!) הידיים, ידאגו שהחדר יואר במנורת ליבון גלויה לעין (ולא בניאון מהתקרה, נניח) ואם אפשר – שישימו בחדר קופסה גדולה, אבל יישבו מחוצה לה. לא יזיק גם לרסס את החדר בריח מנטה. ואז תראו איך שיבוא שלום. באחריות.

הספר כתוב בגובה העיניים ונקרא בשטף, בעיקר בזכות הדוגמאות הרבות שליבל משלבת מחייה הפרטיים. תאמינו לי – אחרי שתקראו תהיו הרבה יותר חכמים (בהתנהלותכם היומיומית). ואני לא אומרת זה על כל ספר.

"כוס הקפה שגרמה לי להתאהב" מאת פרופ' תלמה ליבל (הוצ' מטר, 205 עמ'), 68 ש"ח באתר ההוצאה (המשלוח חינם) במקום 75 ש"ח מחיר מלא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה