01 בנובמבר, 2010

נמר בחניה

גיא רוטקופ מסתכל ליגואר החדשה בעיניים, ולא ממצמץ אפילו פעם אחת

קל להמליץ על מכונית פאר בשווי של כמיליון שקלים. זה כמו להמליץ על נעלי מעצבים ב-20 אלף ש"ח ולהגיד שאיזה יופי, הן גם נוחות, גם יפות ואפילו מוסיפות לבריאות (של מי שהצליח למכור אותן). ובכל זאת, העובדה שמשהו עולה יותר מסכום המשכנתא (ועוד משאיר עודף למימוש של כמה חלומות), עדיין לא אומר שהוא מתאים כמו כפפה לכל אחד, משהו שתסתכלו עליו ותגידו – וואוו, אם היה לי את הכסף, הייתי רוצה כזה. בדיוק כזה.

אז נכון, אין מכונית פאר רעה, למעשה אין אפילו מכונית פאר שהיא לא ממש טובה, וגם בב.מ.וו, מרצדס ואאודי תקבלו רמות פאר גבוהות, מנועים נהדרים, ושלל ג'אדגטים. אבל היגואר XJ החדשה מצליחה להיות שונה מהנבחרת הקטנה הזו, ועוד לצאת פחות מנוכרת, שונה. זה מתחיל עם עיצוב נועז שיגרום לכם, ולכל הרחוב, להיות מרוצים ממנו מכל זווית, במיוחד בצבע לבן. זה ממשיך עם תא הנוסעים מפואר כמו מועדון לורדים, אבל מעודכן עם ג'אדטים כגון לוח מחוונים שהוא מסך (ועליו מוקרנים המחוונים), מסך מרכזי כפול שיודע להקרין שני דברים שונים לנוסע ולנהג, (לדוגמא טלוויזיה לנוסע ומערכת ניווט לנהג) ועוד. ויש מנוע. גדול. המלצת הבית היא מנוע הבנזין (יש גם דיזל) בנפח 5000 סמ"ק עם בחירה בין הרבה כוח (385 כ"ס) להמון כוח (510 כ"ס), בתוספת של כמה מאות אלפי שקלים. בשני המקרים מדובר במכוניות מהירות מאוד, שיכולות להשאיר מאחור כמעט כל רכב אחר על הכביש – בתמורה להרבה דלק – אבל זה שווה את זה, ולו רק בשביל לשמוע את הצליל של המנוע בהאצה, שיזכיר לכם בדיוק למה ליצרן הזה קוראים יגואר.

אבל העיקר זו העובדה שמרגישים סוג של חיבור למכונית הזו, משהו שלא קיים אצל לא מעט ממתחרותיה, יש בה משהו אישי, כאילו היא נוצרה רק עבורך, ולא עבור עוד כמה מעטים שיכולים להרשות לעצמם את התענוג הזה. אז מה רע? המרווח מאחור פחות טוב ממה שאפשר לצפות ממכונית כה גדולה (מעל 5 מטרים) אבל זה לא באמת מפריע ובכל מקרה ניתן לפתירה על ידי בחירה בגרסה ארוכה עוד יותר (בתוספת של כ-50 אלף ש"ח). ומה באמת רע? כנראה העדר היכולת לקנות אחת, מה שנכון ל-99.9% מהאוכלוסיה. אם במקרה אתם בכל זאת בשבריר האחוז שנותר, ואתם נוהגים במכונית הפאר שלכם ולא יושבים מאחור, וגם לא מפריעה לכם תשומת הלב שתקבלו מהסביבה, אז לכו על זה. יש במכונית הזו משהו שיגרום לכם להיות עוד יותר מרוצים ממה שאתם היום, אם זה בכלל אפשרי.

יגואר XJ החדשה – החל מ-720 אלף ש"ח (גרסת דיזל) ועד 1,300,000 ש"ח (גרסה לא ארוכה, לפני תוספות)
לפרטים נוספים ורשימת אולמות תצוגה – "יגואר ישראל"

[PSGallery=2lk1bxd680]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה