27 בפברואר, 2011

נעל היא נעל היא נעל

דליה שלף ורונה יצחקי, חוברות למערכת מרמלדה וממליצות על עניינים ספרותיים מעניינים במיוחד. ולמדור הראשון, בדיוק מופתי לטעמנו, הן ממליצות על שלושה ספרים בנושא נעליים

חשבנו שמן הראוי כי הטור הראשון שלנו במרמלדה יעסוק בנעליים, בספרים על נעליים. הנעל שבילתה שנים ארוכות בהיסטוריה בארון הפטישיסטי, יוצאת ממנו והופכת לחפץ לאספנים ולשוחרי אופנה ועיצוב. היות שמאז "סקס והעיר הגדולה" אפילו נועלי קרוקס יודעים מי זה מנולו בלניק (Manolo Blahnik), יצאו לאור מספר ספרים שמנסים לעשות קצת סדר במגירה. קצת היסטוריה, הרבה מעצבים ואפילו מבט אל טרנדים עתידיים. בחרנו עבורכם שלושה ספרים בנושא פריט ההלבשה התחתונה ביותר: אחד על מגפיים, אחד על נעליים ועוד אחד – אנדי וורהול (בתמונה למעלה), כי אי אפשר בלעדיו.

 

 

1.
New Shoes – Contemporary Footwear Design
שנכתב על ידי סו היואי ורבקה פרוקטור, זוג עורכות מהחברה לזיהוי טרנדים באופנה worth global style network (אתר ששווה בדיקה בכל מקרה). הספר מכתיר את מעצבי הנעליים כיוצרים המעניינים ביותר בתעשיית האופנה, היות והם משלבים בין יכולות אמנותיות והנדסיות. הוא מחולק לפי מעצבים ומשלב צילומי סטודיו של נעליים שנעשו במיוחד עבורו, לצד סקיצות ואיורים מקוריים של מעצבים שונים, ביניהם: פייר הארדי, אדל קלארק, סרג'יו רוסי, בנואה מלארד ועוד. הספר מכסה מעצבי נעליים מוכרים יותר ופחות מרחבי העולם, מעיצובים הגיוניים ועד לכאלה שלא ברור איך אמורים ללכת איתם. קוראות המצהירות על עצמן כי "הן נועלות רק נעלי נוחות" ימצאו את עצמן מפנטזות על סטילסטו ואחרות שהולכות רק עם בלרינות יפזלו פתאום לכיוון האוקספורד. הקוראים הגברים מוזמנים לקרוא את דבריו של מרקו סנסי המעיד על עצמו כי הוא מעצב ל"דאנדי" העכשווי. וזה עוד כלום. נעליים ומגפיים נשלפים מתחתית הארון ומככבים במוזיאון בלובר בפאריז (!), שם תוכלו להעריץ את מעשה ידיו של בנואה מלארד – לא סתם אמר עליו מנולו בלניק כי הוא מעצב הנעליים החשוב ביותר כיום.

2.
The Boot

ספר נוסף אותו ערך בראדלי קווין, ויצא לאור לפני חודשים ספורים באותה הוצאת ספרים, מכריז על עצמו כספר הראשון המוקדש לסגנון ולהיסטוריה של המגף. הספר חוקר את האובססיה, הפטיש והאופנה המזוהה עם הנעל הגדולה מכולן – המגף. ממגפי רכיבה ועד מגפי קרסול על עקב סטילטו, ממגפי סאדו ועד מגפי בד. הספר מחולק לפרקים: היסטוריה, שיק אורבני, נשים לוחמות, טרייבל, פיתוי, כשבכל פרק תוכלו למצוא פרופיל של שני מעצבים. הספר כולל צילומים מגוונים ממקורות שונים וסקיצות של היצירות המאפשרות הצצה לדרכי עבודתם ולמקורות השראתם של גדולי המעצבים:  שאנל, אלכסנדר מקווין, מארק ג'ייקובס, כריסטיאן לובוטין ועוד. אלכסנדר מקווין, למשל, מתואר כמעצב המעניק לנשותיו אמצעי לחימה בצורת אביזרים ונעליים, כאילו הוא מצייד אותה בכלים להגנה עצמית. שימו לב, הסופר-סטארית העתידית, על פי הספר, היא המעצבת הבלגית א.פ. ואודוורסט, כנסו כדי להבין למה.

3.
Shoes, Shoes, Shoes: The Autobiography of Alice B. Shoe
והמלצתנו לסיום, ספרון הנעליים של אנדי וורהול שהתחיל לצייר נעליים בשנות ה-50 של המאה הקודמת, כאשר הועסק כמאייר למגזין "גלאמור", ולאחר מכן למגזינים וחברות אופנה אחרות. לפני שצייר קופסאות מרק, אריזות אבקת כביסה ומפורסמים, לפני 15 הדקות שלו עצמו, קודם היו הנעליים. נעליים משכו אותו, נעליים פרנסו אותו. בספרון הקטן מרוכזים 74 איורי נעליים ולצידם ציטוטי וורהול שונים.


ספרי נעליים מעוצבים –
1. "
New Shoes" – בהוצאת Laurence King
210 ש"ח

2. "The Boot" – בהוצאת Laurence King
230 ש"ח

3. "Shoes, Shoes, Shoes" – בהוצאת Bulfinch
67 ש"ח

להשיג בחנויות הספרים והעיצוב הנבחרות, או בחנות "המגדלור" (הרכבת 4, תל אביב)

[PSGallery=53so89310ro]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה