24 ביוני, 2013

סבבה של סבא

עטרה אופק נהנתה מסיפור על סבא שמרשה לעצמו לשבור את כל החוקים של נכדתו, בספר החדש של מאיר שלו (ששובר מצידו את חוקי החריזה והמשקל). סבא בא!

הקטע הכי מתגמל בלהיות הורים זה כשהילדים שלכם הופכים אתכם לסבים. סופסוף יש לכם הזדמנות להחזיר להם על כל השנים הקשות ולקלקל להם את הצאצאים כמו שצריך: לפנק אותם עד חורמה, להרשות להם דברים שלא מרשים להם בבית, להכניס להם רעיונות לראש ועוד מיני נקמות מתוקות שכאלה. מניסיון. ואם מאיר שלו הפליא לספר לנו פעם כמה לא פשוט להיות אבא, בספר החדש הוא מראה לנו איזה כיף להיות סבא. כי סבא של הדס, טיפוס חייכני ומלבב שכמותו, מתנהג ממש כמו ילד קטן, עושה ההפך ממה שאומרים לו ומרשה לעצמו לשבור את כל חוקי הבית. הדס הקטנה לעומתו עושה כל מה שאמא אומרת, כמו ילדה טובה, ומצפה גם מסבא להישמע להוראות, אבל אחרי שסבא "נותן לה דוגמה רעה" פעם אחר פעם, מתברר בסוף שמשהו מהשובבות היצירתית שלו חלחל גם לנכדה. ודווקא נחמד מאוד בעיני שסבא מאיר הרשה לעצמו הפעם לשבור את החוקים גם בסגנון הכתיבה, עם חרוזים לא מושלמים ולא מלוטשים, ומשקל שמתגמש בהתאם לסיטואציה, ובכל זאת הכל זורם ומתגלגל ונשמע פשוט מושלם. ואף שסבא הוא גיבור הספר, ולא הילדה הדס, אין ספק שילדים ייהנו מאוד לקרוא עליו, בעיקר אם הם אוהבים את הסבים שלהם. גם הציורים נהדרים. מעדן מענג ומשעשע לבני שנתיים עד שש.

"וניל על המצח ותות על האף" מאת מאיר שלו (אייר: אביאל בסיל, הוצאת עם עובד, 30 עמ', מנוקד) – 45 ש"ח ב"מגדלור" (במקום 74 ש"ח מחיר מלא, או 51.80 ש"ח באתר ההוצאה)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה