06 בספטמבר, 2010

סיבה למסיבה

ספר בישול חדש בשם "מסיבות: אוכל, יין, חברים" הוא כל מה שאנחנו צריכים כדי להפוך את החג הקרוב לפיאסטה שהפולניות לא ישכחו עוד הרבה שנים

יש לנו חברה טובה שלא לוקחת עגלה בסופר בלי לבדוק קודם מה חושב על זה ספר הבישול שלה. היא מצטטת אותו לחברות, שומרת עליו בניילון ונרדמת איתו בלילה. לנו לעומת זאת, קשה להתחייב לתנ"ך בישול אחד. אנחנו אוהבים לקחת את הראשונות מפה והקינוחים משם, להשאיר בכולם עלי פטרוזיליה וגבישי סוכר באופן שווה, לטפטף תמצית וניל בדיוק על המילים הכי חשובות במתכון, ובאמת שאין לנו שום בעיה ללמוד מכל ספר חדש איך לשרוף את האוכל שלנו.

וכשנתקלנו בספר "מסיבות: אוכל, יין, חברים" של רותי כרמי ודורית טוקמן, שוב ידענו שאנחנו עומדים לפתוח רומן לוהט חדש על השיש. לאחר הצלחת ספרן הראשון "סבתא רחל מבשלת" שהורכב ממתכוניה של חמותה של דורית, החליטו שתי החברות הטובות ובעלות חברת ההוצאה לאור "מבשלים ספרים", להמשיך לספר מתכונים חגיגי שני, שיוקדש הפעם למסיבות וחווית האירוח.

בספר תמצאו שמונה פרקים העוסקים במסיבות ובאירועים בסגנונות שונים, כאשר לכל מסיבה נבחרו הקוקטיילים, המנות והיינות המתאימים לה ביותר. יש מתכוני דאמפלינגס ומרקים למסיבת סושי, יש פאייה וסלסות לפיאסטה דרום-אמריקאית, יש נזיד בשר ופילה דג לאווירת שבת בצהריים, יש צ'טני קוקוס ומאפים מעולים לערב צמחוני ויש אפילו מתכון לרטבים חריפים ואצבעות שוקולד שירימו כל מסיבת רווקות ורווקים.

התמונות מגרות, המתכונים פשוטים ומרשימים, והרעיונות עושים חשק לוותר השנה על לשון, קרעפלך וקומפוט לטובת סיגרים של סלק במילוי גבינות, כדורי מנגולד ממולאים באורז, אסאדו בתנור עם בטטות ותפוחי אדמה ומוס שוקולד-דבש עם גרניטה קפה, שהדודות יתעלפו עליו.

בין אם אתם מארחים או מתארחים, שווה להציץ ולקבל השראה למסיבה הקרובה. ובכל מקרה, שתהיה שנה טובה ומלאה בחברים שאוהבים לבלות אתכם גם אם העוף יבש והבצק קצת שרוף בקצוות. סליחה חבר'ה.  

הספר "מסיבות: אוכל, יין, חברים" מאת רותי כרמי ודורית טוקמן (בהוצאת: מבשלים ספרים, 196 עמ') – 119 ש"ח בחנויות או 100 ש"ח באתר "מבשלים ספרים" (לאחר 15% הנחה עד סוף החודש לכבוד החגים)
ניתן גם להשיג ישירות מרותי ודורית – טל': 052-3558056 (רותי), 054-7825509 (דורית), וב-"סיפור פשוט" (שבזי 36, נווה צדק, תל אביב),
לתמונות נוספות מתוך הספר – היכנסו לעמוד הפייסבוק של רותי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה