07 ביולי, 2010

סלט בריאות

עד שנעפיל לאירופה, הסתפקנו בינתיים בנסיעה לגליל, ובדרך לא שכחנו לעצור ב-"משק האמנונים" שבמושב נטעים – סככה לירקות הכי אורגניים שאפשר

יש לנו שתי חברות שלא יכולות להסתפק בהיצע המרכולים שסביבן. בשביל סבון גוף טוב הן יורדות לשפלה, את הגרנולה הן מרכיבות בגליל ומורה היוגה היחיד מבחינתן מלמד בהודו. אבל יותר מכל אלה – וכבר שנים שהן מפצירות בנו – את הירקות הן קונות רק בסככה האורגנית של מושב נטעים, בסמוך ל-"איקאה", סניף ראשון-לציון.

בשבוע שעבר, ולאחר שהבנו כי קאריביים כבר לא יצא לנו הקיץ, החלטנו לרדת לחוף פלמחים, אך לא לפני שנעצור באותה סככה מדוברת, הקרויה בעצם "משק האמנונים" על שם שני בעליה. אמנון  בן יעקב ואמנון זגרמן, הם שני חקלאים וותיקים (שבאמת נראים יחד כמו פוסטר לישראל היפה), בעלי ניסיון של עשרות שנים בגידול כל דבר שעולה על הדעת ותוך גישה מיוחדת של יחסי כבוד, זהירות ואהבה אמיתית לטבע ולאדמה. בתור מי שידעו היטב כיצד משפיעים חומרי הריסוס וההדברה על המזון שאנו אוכלים, פנו השניים לארגון המגדלים האורגניים, ותחת פיקוחו החליטו לפתוח לפני 15 שנה משק שישווק בכמויות קטנות מגוון גדול של ירקות, צמחים, ביצים ודבש – ללא כל התערבות כימית או ריסוסים, אפילו לא אלו שנחשבים חוקיים ואורגניים.

שני האמנונים (המשופמים) הכי אותנטיים שפגשנו, מקדמים את הבאים עם שילוט והכוונה בכניסה למושב – ומציעים בימי רביעי עד שבת – מכל הגדל אצלם בחלקה, פלוס מוצרים שהשלימו ממשקים אחרים (לאור בקשת הקהל לרכז את הקניות למגירת הירקות במקרר – במקום אחד). בסככה מחכים לכם ירוקים כמו פטרוזיליה, גרגר, כוסברה, שמיר, תרד, מנגולד, וריג'לה; מיני ירקות כמו חצילים, קישואים, לפת, קולרבי או סלק; ואפילו אבטיחים או שסק בעונה הנכונה. אנחנו לא וויתרנו גם על דבש, שמגיע בעשרות טעמים ספציפיים כמו שזיף או אקליפטוס, אותם רודים האמנונים מיד לאחר כל פריחה – ללא ערבוב פרחי הבר השונים.

בהתאם לגישתם ההוגנת, יציינו האמנונים אם המוצר אינו 100% אורגני (במקרה שגדל ליד חלקה מרוססת או שפכים מזהמים) או ייוותרו על זנים מסויימים – אך ילכו לישון טוב יותר בלילה.

פתחנו סל, מילאנו עד הסוף, כולל אגד השום הכי יפה שראינו, זרקנו הכל במושב האחורי (ליד האולטרסול ובקבוקי המים שהתחממו בדיוק במידה הנכונה), והרגשנו הכי אחוקים של אמא אדמה.  

ירקות אורגניים – מחירים לדוגמא: אגד של "ירוקים" – 4 ש"ח, ראש חסה – 5 ש"ח, קילו ברוקולי – 14 ש"ח, קילו אבטיח – 4 ש"ח
לפרטים נוספים – "משק האמנונים",  בימי רביעי, חמישי, שישי ושבת, 08:30-14:00, בכניסה למושב נטעים (ליד צומת עין הקורא, לפני מתחם "איקאה" החדש. בשעות הפעילות יש שילוט והכוונה). טל': 03-9653690 או 03-9653574, [email protected]


[PSGallery=vgbn835r7]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה