27 ביולי, 2010

סערה בכוס תה

לכבוד יומולדת של הדודה מאנגליה, מצאנו צוללת צהובה שהיא גם מתקן לחליטת תה וגם תוצרת ישראלית. עוד בינגו אחד כזה – והכרטיס לסופשבוע בלונדון על חשבונה - בדרך לכאן

כשמתקרבת יום ההולדת של הדודה המגניבה שלנו מלונדון – אנחנו מתחילים לחוש קוצר נשימה וזיעה בכפות הידיים. כל שנה בא לנו לפנק אותה מחדש ואין לנו מושג מה לשלוח. איך מצליחים להפתיע מי שסניפי טופשופ ומוג'י פזורים לרגליה כמו פיצוציות, מי שכבר לא מתעלפת ב-אנתרופולוג'י ומרגישה בסופר-פארם כשהיא בסלפרדג'יס?

כבר שנים, בכל פעם שאנחנו נתקלים במוצר שאולי לא שמעה עליו (מיו-קל כבר הגיע למרקס אנד ספסנר?), אנחנו רושמים לעצמנו תזכורת לקנות לה – ושוכחים מזה בדיוק בטיימינג הנכון. איזה מזל שהשנה, שנייה לפני שנשברנו והלכנו על בקבוקון חול ממצפה רימון וסלסלה מפירות ארצנו, נפלנו על בינגו: גם מוצר לשעת התה המסורתית, גם קישור מהמם לביטלס, ואולי הכי בול – גם כחול-לבן.

למקרה שלא נתקלתם עד היום, שווה להכיר מקרוב את ה- "TeaSub" או הצוללתֵה, מתקן חכם מסיליקון לחליטות תה המעוצב כצוללת צהובה ושמחה, שתעגון בבטחה בתחתית הספל שלכם ותפזר באיטיות מתוך פתחיה הזעירים את מיקס הורדים-ג'ינג'ר-וכמון שלכם.

את הצוללת הזו עיצבו אורי סעידי ודניאל (דני) גסנר, העומדים מאז 2002 מאחורי סטודיו העיצוב OTOTO ואחראים בין השאר גם לקופה מוזהבת המעוצבת כבלון-כלב משובב נפש, לוואזה העשויה מערימת ספלים ולעוד המון מוצרים מהממים עם טאץ' הומוריסטי שאולי נתקלתם בהם ולא שיערתם שהם 100% מייד אין איזראל. אורי – שזכה במלגת קרן שרת לעיצוב מוצר, ודני – בוגר מצטיין מטעם Domus Academy שבמילאנו, סיימו לפני מספר שנים את לימודיהם במחלקה לעיצוב תעשייתי באסכולה וכיום מרצים בעצמם בתל אביב ובמכללת הדסה בירושלים. עיצוביהם המקוריים לא רק זכו להכרה ולהצגה בתערוכות רבות בישראל ובעולם, הם אף נמכרים בארה"ב (במוזיאון ה-MoMa בניו יורק ובסן פרנסיסקו), ביפן, איסלנד, דנמרק, גרמניה, הולנד, שבדיה, אנגליה ובמוזיאונים ברחבי הארץ. בשנה שעברה שיתפו פעולה אורי ודני עם מותג מוצרי ההגשה האמריקאי Rosseto וייצרו לכבודו ליין כלים חד פעמיים יפהפה לאירוח וקייטרינג (הניתנים כולם למיחזור), כמו מגשית קטנה לנישנושים בשם Kwa-Kwa – המעוצבת כמשחק קיפולי הנייר שהעביר לנו בכיף את כל היסודי.

ארזנו את הצוללת בחבילה קטנה עם מבחר חליטות לדוגמא, רשמנו בכתב הכי יפה שלנו את הכתובת הכי יפה שאנחנו מכירים, ולא שכחנו לשרבב בברכה עד כמה נשמח לקפוץ אליה בכל יום לתה של חמש ותקליטי "חיפושיות". הביסקיט עלינו.

מתקן לחליטת תה – 49 ש"ח (עשוי סיליקון, עמיד בחום, ניתן לשטיפה במדיח כלים)
להשיג בחנויות המוזיאונים ברחבי הארץ, בחנות המקוונת של "ארטלוק" (דרך השלום 33, גבעתיים), "באוהאוס" (דיזנגוף 99, תל אביב) וברשת "סוהו"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה