03 באוקטובר, 2013

ספרים קלים לעיכול

שני ספרי ילדים על תזונה בריאה ועל חיים ללא גלוטן - עוזרים כשנגמרים לנו ההסברים על למה חשוב לאכול בחמישה צבעים (תזכירו לנו רגע?)

שוב אכלנו טורטית במקום מקלות גזר, ושלוש עוגיות ריבה במקום פלפל עם קוטג', בעודנו צופים בפרק השלישי של "המרתון". הם רצו, הזיעו וצלעו על המסלול – ואנחנו בקראנצ', קראנצ', קראנצ'. ושוב קמנו בבוקר, הכנו סנדוויצ'ים עם ממרח שוקולד (החלטנו שבחמישי מותר) וחפרנו בקול רם לילדים ש"אי אפשר ככה, בלי ירקות". תגידו, על מי אנחנו עובדים? בטח לא על הילה סטרוביסקי או על שחר גיל, שני כותבים שהחליטו שעם כל הכבוד לדוגמא אישית – אין כמו ספר טוב להעביר מסרים בריאים:

#1
סטרוביסקי הצליחה לרגש אותנו עם ספר ילדים מאוייר (איורים נהדרים של ג'סיקה מלו) ששמו "אני מבננה". אין לנו ספק שאילו הייתה לנו גישה לספר כזה כשהיינו ילדים, היינו מבינים בשלב מוקדם מאד מה מניע את האכילה הרגשית שלנו (ואולי, מי יודע, בכלל לא היינו סובלים מאכילה כזאת)? שימו לב לציטוט המקסים הבא: "לפעמים אני מתרגש ממשהו ואני לא יכול לאכול כלום, נעלם לי הרעב. לפעמים אני אוכל בלי להיות רעב בכלל… אני אוכל כי משעמם לי… כי אני קצת עצוב… לפעמים אני אוכל משהו כי הוא נמצא מולי או כי אני רואה אותו הרבה בפרסומות… לפעמים אני אוכל כשבעצם אני צריך חיבוק". הספר כולו מדבר בכבוד אל הקוראים בני כל הגילאים, מעודד ילדים לקחת אחריות על התזונה שלהם, ועוסק בנושאים כמו: ממה אני עשוי, מה נכנס ויוצא לי מהגוף, איך מכינים אוכל ואילו חומרים חשובים יש בו, מה מוסיפים למזון שלנו, איך מקשיבים לגוף ועוד. מקסים, עשיר בתובנות וכמובן – דל קלוריות!

הספר "אני מבננה" מאת הילה סטרוביסקי (איורים: ג'סיקה מלו, 55 עמ') – במבצע בחנות "המגדלור" או דרך האתר הרשמי של "אני מבננה".
לפרטים נוספים – הצטרפו לעמוד הפייסבוק "אני מבננה", או במייל – [email protected].

#2

חשוב לדעת מה לנשנש. כריכת "ילד סנדביץ' בלי גלוטן" - שחר גיל

שחר גיל, אב ליונתן, רועי, רוני ויובל, הוציא לאור את "ילד סנדביץ' בלי גלוטן" (איורים: ישי אורון, הוצאת אצבעוני) בהשראת רועי, בנו בן השמונה המתמודד עם צליאק (רגישות לגלוטן). "ילד סנדביץ' בלי גלוטן" מסופר בגוף ראשון על ידי רועי, שמתאר בכנות את התחושות שקדמו לאבחון, את הבדיקות, הקשיים וההסתגלות למצב (שנמשך כל החיים). בחברה כמו שלנו, שעדיין מתקשה כל כך לקבל את השונה, חשוב מאד לקרוא ולהקריא לילדים (ולעצמנו) טקסטים כמו "הלוואי שיביאו לכיתה עוגה בלי גלוטן / ולא אסתכל על כולם ואחשוש מכאב בטן./ כולם אוכלים וזוללים – ואני נשאר לבד / הם צוחקים ונהנים – ואני עצוב בצד".

הספר "ילד סנדביץ' בלי גלוטן" – 68 ש"ח
להשיג ישירות אצל המחבר, טל': 03-6728329, באתר www.sandwichboy.co.il במייל [email protected]; וגם באתר "מנדלי"; וברשימת החנויות הבאה: גלוטן פרי (המפלסים 6, פ"ת); נטורל קייקס (גיסין 61, פ"ת); מאפה gluten free (ז'בוטינסקי 17, קרית מוצקין); דרך הטבע (דבורה 9, קרית מוצקין); קפה בכפר (מתחם פרוטיאה, בני דרור); קפה לואיז (מוריה 58, חיפה); נחמל'ה (כיכר ההסתדרות 9, נשר, חיפה); מסעדת אחותי (יהודה המכבי 53, ת"א); לחם תושיה (רח' קריניצי 5, ר"ג); ילדים שלנו בע"מ (חנות המתנות בי"ח שניידר, קפלן 14, פ"ת); צלילי האדמה (יאנוש קורצ'אק 1, נווה אליהו, ראשל"צ); אתר מנדלה מוכר הספרים.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה