23 בינואר, 2012

עבודה עברית

החנות המקוונת "אאא" נותנת במה למעצבי אותיות עבריות וטיפוגרפיים עצמאיים

לא מזמן שמענו שחברת דפי זהב בחו"ל הפסיקה להדפיס את ספרי הטלפונים (ולספק חומר למתיחות של בני נוער משועממים). מה שגרם לנו מיד להיזכר איך כילדים הצענו להורים שלנו להחליף את שם המשפחה לא.א.א.א כדי שנהיה ראשונים בספר (ראשי תיבות של "אמא, אבא, אחי ואחותי", אם מתעקשים). וכל זה עלה לנו פתאום כששוטטנו באתר המהמם החדש "אאא – בית לטיפוגרפיה עברית" שגזר את שמו פשוט מאהבה לאות הראשונה רבת המשמעויות באל"ף-בי"ת.

בתור מי שגדל בבית חרדי עם אב שעסק בכתיבת סת"ם וקליגרפיה, ספג אברהם קורנפלד יחס של קודש לאותיות עוד מגיל צעיר. לאחר שסיים לימודי תקשורת חזותית ב"שנקר" וצילום במכללת "הדסה", החליט להקים לפני פחות מחודש במה לטיפוגרפים עצמאיים (מעצבי גופנים)  ולאפשר להם למכור אותם בחנות ווירטואלית שעושה כבוד לשפה שלנו, לאותיות ולמעצביה הצעירים. בינתיים הצטרפו ליוזמה כבר ארבעה חבר'ה מוכשרים המציעים יחד שמונה פונטים מדוייקים, יפים ושהושפעו ממקורות שונים (החל מכתב רש"י, דרך מיתולוגיות או ארכיטקטורה, ועד פונט שמורכב כולו ממקלות וכלי נשק). כל פונט מוצג בשלל המשקלים והתווים האפשריים (כולל ספרות), בכתב רץ, בגלריה מודפסת ואפילו בלבן-על-שחור (חפשו את המנורה למעלה שמחשיכה את כל האתר). אברהם מדגיש כי ההתמחות של "אאא" היא בעיקר סביב גופנים לרשת (Web Font) שדורשים פורמטים וטיפול מיוחד, אך פתוחה לקלוט בהמשך עוד פונטים יצירתיים נוספים.

גם אם אינכם מעצבים, ומתכננים בעיקר לדבוק ב"אריאל" (גג "גוטמן-יד-לייט" לאירועים מיוחדים), תשמחו לגלות חומרים משגעים אחרים באתר כמו Tumblr תמונות טיפוגרפיות יפות ("תאאאמבלר"), דף מידע עם כל מה שרציתם לדעת על האות אל"ף, כולל לינק לעמותה הדואגת לשמר אותה בגוף ראשון עתיד (עושים סוף לסמס "אני יעדכן אותך"!), ואפילו מחולל ראשי תיבות לשם האתר (לנו יצא "אלפקה אוהב אבטיח"). אין מה לומר – עבודה אל"ף-אל"ף. סורי, זה היה מתבקש.

הפונטים של "אאא – בית לטיפוגרפיה עברית" – בין 360 ש"ח ל-650 ש"ח (למשפחת גופנים מלאה במשקלים).
שימו לב: הנחה מיוחדת לקוראי מרמלדה – 30% הנחה (!) ברכישה באתר. הקלידו את הקוד marmelada בשדה הקופון בסל הקניות. ההנחה תקפה למשך יומיים בלבד.
לפרטים נוספים: 052-5624535 (אברהם)

 

מעלף ועד תי"ו. עמוד הבית של "אאא"

 

 

שומרים על כושר גופנים. נבחרת מעצבי "אאא"

 


[PSGallery=9veudfmf0m]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה