19 בינואר, 2010

עושים לאמא דווקא

גיליון מס' 6 של כתב העת "דווקא" המוקדש כולו למאמע הפולנייה יכול לשמש כמתנה נהדרת לאמא שלכם, גם אם אצלכם לא אוכלים רגל קרושה בשבת

ביום כמו אתמול, שכולו סערה וגשם ורוחות חזקות, אנחנו מתגעגעים נורא לאוכל הטעים של סבתא שלנו, ובמיוחד – סליחה על הקלישאה – למרק העוף הבלתי נשכח שלה. במקרים קשים במיוחד, כמו זה שהתחולל כאן לפני פחות מיממה, אנחנו מצלצלים לאמא ומתחנפים קשות כדי לזכות בסיר מעלה אדים מהמטבח שלה. אין מה לומר, אמא שלנו (בדיוק כמו שאמא שלכם) היא מהממת ואין עליה (חוץ מהרגעים שהיא מציקה לנו לגבי התואר הלא פרקטי שעשינו או הסיגריות שמזמן כבר הפסקנו). ולפני כחודש מצאנו את עצמנו בערב מיוחד שהתקיים ב"בית שלום עליכם", מקשיבים לגיל חובב, נרי ליבנה, תומר הימן ועוד רבים דנים בנושא המפתיע "היידישע מאמע – לא חשוב מאיזו עדה". היה ערב מצחיק ומעניין, והאולם היה מלא מפה לפה. הופתענו לראות המון צעירים שגדלו על ברכי "יידישע מאמות" מתימן, פולניה, מרוקו, גרמניה וישראל.

הערב הזה התקיים לכבוד צאתו לאור של הגיליון השישי של כתב העת "דווקא" – המגזין הכי מעניין שלא ידעתם על קיומו. "דווקא" יוצא לאור פעמיים בשנה ועוסק בקשר בין תרבות היידיש לעברית, אבל הישארו עמנו: הגיליון האחרון (שיצא באוקטובר 09, ואם תזדרזו תצליחו לשים עליו יד בחנויות) הוקדש כולו לנושא העסיסי "א יידישע מאמע", ויש בו מאמרים, שירים וקטעי פרוזה מעולים שעוסקים באמא (ובסבתא) של כולנו, ובאמת לא חשוב מאיזו עדה. אל תחמיצו את המאמר של ד"ר גלעד פדבה, שמתרעם על מה שעשינו לאמא הפולנייה ועל כך שהפכנו אותה לבדיחה שלא באשמתה. גם אם תרכשו את "דווקא" במתנה לאמא, לאבא או לסבתא, תראו שתמצאו את עצמכם מבלים איתו ערב מעניין במיוחד, עם כוס תה בלימון ליד הרדיאטור. ואל תשכחו להניח ברישול שמיכת הצמר על הברכיים. אם כבר ג'סטה, אז עד הסוף.

"א יידישע מאמע", גיליון מס' 6 של כתב העת "דווקא" (עורך: בני מר, הוצאה לאור: בית שלום עליכם) – 30 ש"ח (מנוי שנתי – 2 גליונות – 56 ש"ח) 
להשיג בכל חנויות הספרים, (להזמנת הגיליון ולמנוי שנתי בהוצאת מאגנס – www.magnespress.co.il)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה