09 ביוני, 2010

על הקרקר

סנדביצ'ים, קרקרים, ומה לא - עליהם מרחנו רטבים מעולים של "פרקסו", התבררו ככיבוד מושלם לפתיחת ערב מונדיאל לחברים רעבים. תנוחו, הפיצות בדרך

מקרנים מתכווננים בפאבים ברחבי העיר, קופסאות LCD ריקות מקשטות את חדרי הזבל, פתקי-מחלה מזוייפים נרשמים במרץ, ונראה כי הכול כבר כמעט מוכן לקראת פסטיבל הכדורגל הגדול. ואנחנו שמתחברים כעת יותר מתמיד לביטוי "אם אי אפשר לנצח אותם, הצטרפו אליהם" החלטנו להזמין את מיטב חברינו לערב מונדיאל חגיגי.

האמת היא שגם אם אנחנו לא מבינים מה ההבדל בין פנדל לפאול (באחד יש בגד כפת ובשני לא?), חוויית צפייה משותפת במשחקי ספורט עולמיים דווקא יכולה לדבר אלינו בהחלט: קללות עסיסיות? יש! ברזילאים חתיכים מזיעים במכנסיים קצרים? יש! בירות? יש! יש! יש!

לכבוד חברינו המורעבים (ועד שהפיצות יגיעו, תנוחו), החלטנו לפתוח עם סנדביצ'ים קטנים בנושאים שונים (מי בפסטרמה ומי ברוקפור) ובכולם דאגנו למרוח שכבה נאה מהרטבים המעולים של פרסקו ("טרי" בספרדית), שהכרנו לא מזמן. במושב חצבה שבדרום, מטפחת משפחת שטרן מזה 3 עשורים משק חקלאי לגידול צמחי תבלינים ושני מפעלים משפחתיים – האחד "פרסקו סלטים" המתמחה בגידול ובשיווק של עלי בייבי ותערובות סלטים שטופות (בין היתר עבור מותג הבית של רשת "שופרסל") והשני "פרסקו רטבים", בו מיוצרת סדרת ממרחים מעולה, המגיעה לרשתות השיווק תוך 24 שעות מרגע שנקטפו התבלינים המרכיבים כל ממרח.

מבין כל הרטבים בחרנו בממרח עגבניות שרי, הגדלות בערבה ומיובשות בשמש המדברית, בצירוף תבלינים טריים ושמן זית איכותי, שלגמרי עשה את העבודה, והיה לא מלוח ולא מתוק מדי – אלא בול כמו שחיפשנו מזה זמן רב. ממרח נוסף שלא הצלחנו להפסיק לתחוב לתוכו קרקרים ואצבעות הוא הפסטו הקלאסי, המיוצר מתבלינים ומעלי בזיליקום שנקטפו כאמור ביום הייצור, פלוס שמן "זיתא", צנוברים טריים ושמן קנולה.

בקיצור, לכו השנה על כיבוד בסטייל, או כמו שאומרות התזונאיות: "גרעינים ופיצוחים זה רצח המונים".

ממרחי פרסקו – 16.50 ש"ח ל-220 גרם (עוד בסדרה: טפאנד זיתים ירוקים או שחורים ורוטב צ'ימיצ'ורי)
להשיג ברשתות שופרסל, מגה, רמי לוי, יינות ביתן ובמעדניות נבחרות ברחבי הארץ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה