30 באוגוסט, 2011

עם הלשון בחוץ

בנות המגדלור מציידות אתכם במתכון לפונץ' היביסקוס, ציטוטים מעולים לסמול טוק וכל מה שאתם חייבים כדי להרים במרפסת את מסיבת סוף החופש

נותרו עוד יומיים לחופש הגדול. לאלה מאיתנו עם ילדים, שגם נאלצים לעבוד לפרנסתם, מלאכת הג'אגלינג בין ההורים, החברים וכל המתנדבים – לא היתה פשוטה. לאלה מאיתנו בלי, האנדורפינים חוגגים כבר חודשיים ואפילו לזיעה יש ניחוח אחר. וגם לאלה מאיתנו עם – אבל שמרגישים בלי (או להיפך) – בחרנו שלושה ספרים, שלאחד מהם אף צמודה דמות מלאת חכמה, שיעזרו לכם ולנו להעביר את הרגעים המהבילים האחרונים של אוגוסט בנוחות, בטעימות וברוגע. אנחנו ממליצות לכם לשבת על המרפסת הממשית או הדמיונית, לשכב על המיטה לבד או עם חברים, להכין קוקטייל חדש ומרענן, לקרוא אמרה ייחודית המכוונת לחיות את הרגע, ולהתבונן בשלווה סטואית – במאסטר יודה:

#1

1001Ways to live in the moment/ Barbara Ann Kipfer

ספר כייפי בפורמט קטן, אך שמנמן, שכל כולו לחיות את הרגע. הרגע הזה שבמרוץ המטורף של חיינו אנו שוכחים שהוא כאן ועכשיו ו…שלנו. 1001 פסקאות שכל אחת מהן היא ציטוט או נקודה למחשבה, למימוש או לתהייה. מומלץ בחום כמתנה מיוחדת לעורר תובנות מלאות השראה וגם לעצמכם ליד המיטה או במקום שבו אתם מוצאים את עצמכם מפקפקים יותר מדי. בספר, המחולק לפרקים ומאויר ביד עדינה ונאמנה על ידי ג'אנג'ה דוגהגטי, תוכלו למצוא עצות בתחומים כמו: מציאת שלווה, חמלה כלפי אחרים, קבלה וסובלנות ונדיבות לב. המחברת גם מוסיפה אמרות ייחודיות מפי הוגים ומשוררים מרחבי העולם בנושאים הנדונים. למשל סוקרטס במשפט מס' 10:" לחיות טוב ויפה ונכון הינם כולם דבר אחד", וגם אמילי דיקינסון (מס' 23), בתרגום חופשי: "הנצח מורכב מאוסף של עכשווים".

הספר 1001Ways to live in the Mooment by Barbara Ann Kipfer (הוצאה לאור: Chrinicle books, מס' עמודים: 384) – 60  ש"ח


#2
המלצה על ברנש יחיד ומיוחד – Yoda

הקיץ הגיע אלינו הג'דיי מאסטר האולטימטיבי במארז מקסים הכולל ספר מחוכמתו ומאמרותיו של מורה הג'דיי הדגול. המארז מומלץ לאוהבי סאגת מלחמת העולמות (Star Wars), וגם כמתנה לאלו שטרם מכירים. פסלון היודה עשוי באיכות גבוהה, צבוע ביד ויישמר לדורות למעשה פריט לאספנים. הספרון גדוש בחוכמת הגלקסיה ובו כל אמרותיו החשובות. למארז מצורף גם דף מדבקות עם ציטוטים נבחרים של חוכמת הפורס. לאלה המעוניינים להציץ בפניו של יודה כשהם מרימים עיניים מהמחשב… וכמובן לכל מעריצי סטאר וורס לדורותיהם. מתנה ללא גיל.


פסלון יודה עם ספרון מחכמתו – 87 ש"ח

#3
Porch Parties – Cocktail recipes and east ideas for outdoor entertaining by Denise Gee

 

לחגוג על המרפסת: ספר מדליק ובו מתכונים מפתים שירימו כל עמדת דרינקים בכל מסיבה*, רשימה ארוכה של קוקטיילים, פרק שלם המוקדש לפונץ' לסוגיו, מנות קטנות לצד האלכוהול וגם עצות לשדרוג המרפסת הבלקונית שלכם – לפורץ' עם סגנון (במידה ולא מדובר בספה ישנה לצד אוהל… וגם לשם – אפשר להביא תרמוס פונץ' מרענן). דניס גי נולדה וגדלה בטקסס ושם היא מתגוררת עם בעלה הצלם והשותף לספר רוברט מ. פיקוק, כך שמדובר במתכונים נינוחים עם טאצ' של אולד סקול. בין המתכונים לקוקטיילים המרעננים ניתן למצוא מרטיני תפוחים לפנים עם טיפ מיוחד, צ'ק ליסט מקצועני של מה צריך להיות בבר, צ'ק ליסט של איך לתכנן מסיבה, ומתכונים מנצחים לפונץ' היביסקוס, מימוזת אגס ומוחיטו כמו שלא טעמתם מימיכם!

*מומלץ לנסות במרפסת ביתכם! ויש אפילו דף פייסבוק עם תמונות יפות מאוד של מרפסות מעוררות קנאה

הספר Porch Parties By Denise Gee (הוצאה לאור: Chronicle Books, מס' עמודים: 143) – 90 ש"ח

ובהמשך לתמונה הראשית שלמעלה – בחרנו לכם מתכון אחד מתוך הספר:
פונץ' היביסקוס
צבעו העז של המשקה הזה בנוסף להגשתו קריר – ירענן את האורחים שלכם, ויוסיף המון צבע וטעם מקורי. פרחי היביסקוס מהווים גם מקור עשיר לויטמין C, אז קדימה! המתכון אגב הוא ללא אלכוהול – אך מניסיוננו עם וודקה הוא ממש משובח, ואף מזכיר קוסמופוליטן שיכול כבר לעשות קאמבק.

מרכיבים:
2 כוסות פרחי היביסקוס מיובשים (ניתן להשיג בכל חנות תבלינים)
2 כוסות סוכר
4 ליטר מים

הוראות הכנה:
שימו את המים והפרחים בקערה ולכסות. להניח לשעתיים.
לשים את תכולת הקערה בסיר ולהביא לרתיחה. לאחר הרתיחה לבשל על אש קטנה למשך 6-8 דקות.
לסנן את הפונץ בעזרת מסננת ולהוסיף את הסוכר ולערבב עד שמתמוסס.
לצנן במקרר ולהגיש בכוס שקופה עם קרח.

תיהנו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה