06 במאי, 2012

עניין של גיישה

בוטיק NOOK בתל אביב הוא פנינה יפנית צבעונית ואסתטית שתיקח אתכם ללב קיוטו, גם אם אתם בדרך לשלם ארנונה בעירייה

יש לנו חברה שיש לה קטע לא מוסבר עם יפן. זה התחיל כשנולדה עם עיניים קצת עצומות, המשיך בכיתה ב' בחוג אוריגאמי ובתיכון עם קעקוע של אות יפנית (שאין לה מושג מה היא מסמלת) והגיע עד ללימודי המזרח הרחוק (שאין לה מושג מה לעשות איתם). אבל רק אחרי שביקרה בארץ השמש העולה, בינות לעצי דובדבן, פגודות מהפנטות וסושי בצורת הלו-קיטי, הצליחה להבין סופית איך היפנים קטפו בהליכה את התואר מלכי האסתטיקה העולמיים. והיא לא היחידה.

גם ארין מבוטיק NOOK הוותיק, נכבשה בקסמי יפן עוד בילדותה, וכשגדלה הקימה פנינה צבעונית (תחילה ברשפון וכיום בלב תל אביב), המוקדשת לחובבי אסתטיקה ולכל מה שהיינו מביאים איתנו במזוודה אילו שבנו זה עתה מקיוטו. יש ספלים, קערות, מגשים וכלים דקורטיביים שתוכלו לשלב ביניהם. יש מחברות, ניירות דבק צבעוניים טרנדיים (washi tapes), קיטים להכנת אוריגאמי וקופסאות עם נופי יפן בתלת מימד להרכבה עצמית. יש פריטי אספנות כמו בובות "קוקשי" עתיקות מעץ בעבודת יד משנות ה-50 ולרציניים בלבד – יש אפילו חלוקי קימונו ארוכים או ג'קטים קצרים ואותנטיים העשויים משי יפני רקום ומצוייר. ארין שמקפידה להכניס מדי חודש הפתעות חדשות, מספרת כי הקו המנחה אותה נמשך תמיד לצבעוניות המסורתית ולדיגום היפני הקלאסי, זה שמייצר מצד אחד עיצובים פשוטים והרמוניים, ומצד שני מצליח לרומם כל פיסת נייר למחוזות שהעין המערבית שלנו פשוט לא רגילה לראות (מה לעשות, גדלנו מקסימום על קאווה-קאווה).

אילו נדרשנו לבחור רק דבר אחד כשי לחברתנו שזה עתה ילדה קיסר יפני קטן, היינו בוחרים בשלישיית בלוני נייר מהממים בצורת דגים עגולים (בתמונה למעלה), שמגיעים באריזה שטוחה אך מתמלאים חיים בנשיפת אוויר. אפשר לתלות אותם כמובייל או לייצר מהם גוף תאורה מקסים, ואז להגיד סיונרה למנורה מאיקאה, לתקוע צ'ופסטיק חינני בשיער ולדמיין שאתם בסצינה מספר של הרוקי מורקמי.

שלישיית בלוני נייר "דגים" – 85 ש"ח (קיים במגוון צבעים ודגמים נוספים: פינגווין, ציפור, חיפושית)
להשיג בחנות אונליין של NOOK או בסניף – כיכר מלכי ישראל 5, תל אביב, טל': 03-5277177. שעות פתיחה – ראשון, שלישי-חמישי 10:30-15:00, 16:30-19:00. שני ושישי 10:30-14:30.

 

 

מקפלים עניינים. דפי עיצוב ואוריגמי של NOOK

 

 

 

זהירות, זה מדבק. וואשי טייפ מ-NOOK

 

אובי וואן קנובי. אבנט מקימונו מסורתי שיכול לשמש כרנר לשולחן

[PSGallery=bgg6s3361d]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה