26 ביולי, 2021

פותחים דף חדש

אתר חדש ומשוכלל, מציע מנוי-ספרים שנבחרים בהתאמה אישית מדויקת, נשלחים אליכם בהפתעה מדי חודש, ומאמנים לקריאה רצופה, מעמיקה ומשמעותית. סופסוף אפשר להתמסר לרומן אמיתי

קוראים אתכם כמו ספר פתוח. מנוי ספרים בעריכה אישית, "ליטרטי" (צילומים: תמיר פיינגולד)

ראיתם איזה זר מוגזם, ארגז פרלינים ופנקס שוברי-עיסוי קיבלנו ליום האהבה? מה, לא ראיתם? בינגו. אין כלום כי לא היה כלום. וכשהנאשם ב"תיק-שלא-עלה-4000" עלה להעיד, ההגנה העזה לטעון – "מה כבר אפשר לקנות למי שיש לו הכל?". ובכן, יש מה, ואפילו מאוד. הנה למשל, ככה סתם זורקים, מנוי ספרים בהתאמה אישית. מהיום המתנה הקבועה שלנו לכל הטיפוסים הקשים לפיצוח (אבא, זה אתה); למורה יקרה שסיימה את השנה עם הלשון בחוץ; למנכ"ל שאין לאף אחד שמץ מה הוא אוהב פרט למצגות פאוור-פוינט; ולכל מי שתרצו להפתיע ולקלוע, אבל הפעם באמת. בקיצור, מצאנו לכם מתנה מהספרים, ליטרלי. ומעתה אמרו – "לִיטֶרַטִי".

לאחר 20 שנות ניסיון בהוצאה לאור, מהן 4 כעורכת ראשית של "ידיעות ספרים", החליטה נטע גורביץ, בוגרת תארים בספרות כללית, משפטים וספרות אנגלית, לפתוח דף חדש בחיים – ופנתה הייטקה, לחברה בתחום תבונה מלאכותית ופיצוח התנהגויות אנושיות. התנהגות אחת, שנטע הכירה מקרוב, היא למשל הירידה ביכולת וברצון לקרוא, שרק התגברה בעשורים האחרונים (בייחוד מאז פרוץ הנטפליקסיאדה). תוסיפו לעליית סף הגירוי והפיתוי גם את העובדה שרק קמצוץ קטן ממערום עצום של ספרים בעלי ערך אמיתי זוכה לקידום – ותקבלו סיכוי נמוך עד אפסי להגיע לספר שנכון לכם, כזה שלא תנטשו כבר בפסקה השניה. המחשבה המדאיגה הזו, הובילה את נטע לרתום את הכלים והידע הדיגיטלי שצברה, ולפתח מודל שיעודד חזרה לקריאה רצופה, שיתגבר על הכשלים שמונעים מהקהל למצוא ספרים טובים באמת, מהסוג שנשאר אתכם הרבה אחרי האפילוג (ולא כי במות ה"מאה ב-99" נשבעו שזה רב-מכר). מודל שהוא משהו בין מנוי לחדר-כושר-קריאה לבין שירות שדכנות-ספרים ("חתונה ממשפט ראשון: עונת הרומנים").

לצורך כך, קיבצה סביבה מתכנתים וכותבי אלגוריתמים סבוכים, לצד נברני-מדפים, 'אנשי-ספר' וקולקטיב של קוראים כבדרך חיים, ובלטינית – Literati; והשאר – הי-סטורי! יחד הקימו אתר חדש ומשוכלל, בו תתבקשו לחשוף את טעמכם הספרותי, לענות על שאלות כמו "מהם 3 הספרים הכי טובים שקראת?"; ללחוץ על כן/לא מתוך רשימת כותרים נבחרים (הכי טינדר לתולעי-ספרים); ואפשר גם לפרט פנטזיות ספציפיות (החל מ"בא לי יצירה שבדית-יפנית מדממת" ועד "לא רוצה עוד 'סיפורה של שפחתה של החברה הגאונה'"). אם מדובר במנוי מתנה, תוכלו לבחור מסלול של 3-6-12 חודשים, וזהו. מעכשיו בכל חודש (ועד מתי שתחליטו) תקבלו ספר בהפתעה, שנבחר במיוחד ורק עבורכם באוצרות אישית ותיווך אדיטוריאלי מקצועי, שייתמך בהמשך באלגוריתם חכם – אך תמיד מתוך המלצה אנושית, שתתחדד ככל שהפידבק שלכם יעמיק וירחיב. נטע מספרת שהתגובות שהיא מקבלת ממאות המנויים שכבר נרשמו, גורמות לה להרגיש כמעט כמו מפרשת חלומות, ושהיא לומדת להבין שאנחנו – זה מה שאנחנו קוראים (שובליקו, אתה באמת משהו בין "פינוקי" ל"זחל הרעב").

כך שגם אם אתם מיטיבי קריאה שכבר מיצו כל ספריה, או שדווקא תמיד חלמתם לחזור ולשקוע במילים כאילו אין וויי-פיי בעולם – תנו לליטרטים לאמן לכם את שרירי הקריאה ולקלוע מדי חודש עם ספר מפתיע, שחיכה על המדף בדיוק בשבילכם. סופסוף אפשר לפתוח פרק חדש, ולהיסחף עם רומן אמיתי.

Literati, מנוי-ספרים בהתאמה אישית – 98 ש"ח לחודש למנוי עצמי (ניתן לביטול בכל עת), מנוי שנתי – 990 ש"ח, מסלולי-מתנה – 3-6-12 חודשים, 290-560-990 ש"ח בהתאמה. פרטים נוספים באתר, פייסבוק, אינסטגרם

בעקבות הכותר האבוד. מנוי ספרים בהתאמה אישית קולעת ואיכותית, "ליטרטי" (צילומים: תמיר פיינגולד)

 

"אם אתם חושבים שלקרוא זה משעמם, אתם כנראה לא עושים את זה נכון". LITERATI (צילומים: תמיר פיינגולד)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה