18 בספטמבר, 2008

פק"ל ואקאנס

תמיד רציתם חברה שגרה בפריז, מכירה כל באגט ודוברת עברית? קיבלתם: הבלוג "פריזאית" של כנרת רוזנבלום הוא המקור לכל מה שרציתם לדעת על עיר האורות ולא היה לכם מבטא לשאול

מי לא חולם לאחוז ברשת ענפה של חברים מקומיים, המתגוררים בכל ערי הבירה השוות שעל פני הגלובוס? באמת שלא צריך הרבה: רק חבר אחד שמכיר מצוין את ניו יורק, חברה שמשייטת בקלילות בתעלות אמסטרדם, ידיד שהתמקם היטב בברלין, מכר שתמיד נעים לפגוש בלונדון והחשובה מכולן – אם תשאלו אותנו – חברה ששולטת ברזי פריז הקסומה. ובכן, בסופו של יום כולנו מוכנים ללון במעלה הבוידעם של אותם חברים מבוקשים, ובלבד שיואילו לגלות לנו היכן מסתתרים המועדונים הכי לוהטים, החנויות הכי שוות והמרמלדות החו"לניקיות הכי עדכניות. כנרת רוזנבלום היא בדיוק כזאת מן חברה מושלמת, בהיותה יועצת ארגונית, כותבת ומבקרת מסעדות, ובשנה האחרונה גם תושבת עיר האורות. רוזנבלום, בעלת מדור שבועי בשם "מפריזה" בידיעות אחרונות (שגורם להמוני תל אביבים לרייר על עיתון הבוקר מרוב חשק לעוף לפריז ולהצטרף אליה בשיטוטיה) עשתה את האיך-לא-חשבנו-על-זה-קודם האולטימטיבי והקימה את הבלוג "פריזאית" – שכולו המלצות וחוות דעת על נקודות חן פריזאיות אותן דלתה כפנינים, בשקדנות ובסקרנות. הבלוג, שמוגדר כ"מדריך הסודי לגילוי העיר", כולל שפע המלצות בדוקות המחולקות לפי קטיגוריות (אוכל, קניות, ילדים וכו'), לוח אירועים עדכני ומפה אינטראקטיבית מצוינת שמגלה גם מה אסור לפספס ומה נמצא בקרבת היעד שאליו פנינו מועדות.

וכך, ממרומי הטור בידיעות ועד למרומי הטור אייפל, הצליחה רוזנבלום ליצור עבורנו, הבוהים בלוח השעם במשרד והוגים בקרפ נוטף נוטלה, את הטור דה פראנס הוירטואלי הכי טיזרי בעולם: שהרי ברור שמעתה ואילך, כף רגלנו לא תדרוך בשארל דה גול (סליחה. ברואסי) מבלי שנתעדכן קודם ב"פריזאית.קום". מה שמוכיח שוב לעם הצרפתי בכלל, ולתושבי פריז בפרט, שלהם יש אולי את כל גשרי הסיין, אבל לנו יש את הכנרת האחת והיחידה. אלור, ויו לה פטיט דיפראנס!

הבלוג "פריזאית – המדריך הסודי לגילוי העיר" – www.parisait.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה