31 במאי, 2012

פקקים באוזניים

האלבום "בפריז" של הזוג מיכאל ושמרית גריילסאמר לוקח אותנו הרחק מהפקקים המיוזעים של המסגר - ומנחית אותנו בעיר הכי חושנית שיש

רחוב המסגר, אחת ורבע. פקק תנועה בשעה הכי חמה בצהריים. מישהו מאחורינו נותן צפצוף אחד ארוך מדי, והחגיגה מתחילה: זרועות עצבניות נשלחות מחלונות של כמה מכוניות במקביל, בתוספת איחולי בריאות ואושר זה לאמו של זה. ככל שהעניינים מתלהטים אנחנו מרגישים את עננת האדישות נוחתת עלינו, כמו פאטה מורגנה במדבר. לאט לאט אנחנו סוגרים את כל החלונות, עוטפים את עצמנו בבועת המזגן הצוננת ובוהים במבט מזוגג בהתרחשות שעל הכביש הלוהט. כל כך היינו רוצים שהמכונית תמריא מכאן ממש עכשיו, מאמצע רחוב המסגר, ותנחית אותנו בשדה התעופה דה גול. פתאום אנחנו מבינים שזה לגמרי אפשרי, ולוחצים PLAY על הדיסק האחרון של מיכאל ושמרית גריילסאמר, "בפריז". תוך שניות, אנחנו לגמרי שם, בעיר האהובה, הנעימה והקרירה, בלי שיצאנו מהאוטו.

הזוג גריילסאמר (שאחראי ללהיטים "תרקדי", "טו דו דו" ועוד) הוציא את "בפריז" לפני כמה חודשים, ומאז הספקנו אפילו לפזז איתם כמו טינאייג'רים אירופאיים בהופעה בתיאטרון "תמונע". בינתיים נולד להם גם ילד אמיתִי (השני שלהם) – מתוקון אמיתי שמצולם בעמוד הפייסבוק שלהם תחת כיתוב שמתאר בהתרגשות איך לא הספיקו לצאת מהבית ומיכאל נאלץ ליילד אותו במו ידיו. וואו. השילוב בין הכינור הווירטואוזי של מיכאל והשירה הפולקית של שמרית מייצר גרוב מגניב במיוחד עם השפעות מכל הכיוונים (מרגאיי ועד מוסיקה צוענית) והם מופיעים איתו בהצלחה גם בחו"ל (בעיקר בצרפת, אבל לא רק).

בדיסק החדש התאהבנו מיד בשיר הנושא "בפריז" וגם ב-"גינסבורג", אבל לאט לאט מצאנו את עצמנו מזמזמים את כל היתר. נכון שהמילים והלחנים לא תמיד באותה רמה (עם יתרון למוסיקה), אבל בכל פעם שאנחנו רוצים לברוח מכאן – הזוג המקסים הזה עושה בשבילנו את העבודה, מרים לנו את מצב הרוח ומשפר לנו את המבטא. בפירוש בונבון.

האלבום "בפריז" – מיכאל ושמרית גריילסאמר – 50-60 ש"ח (משתנה בין החנויות, ניתן גם להשיג אונליין).
הקשיבו כאן לשתי טעימות מהאלבום – "גינסבורג" ו-"בפריז".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה