18 בינואר, 2012

פרויקט אנדרומדה מתעורר

הדר ראובן, מאיירת טרייה, הספיקה כבר להוציא נובלה מאוירת בהוצאה עצמית, להציג בתערוכת יחיד, להכין ציורי קיר בבר ובגדול לתפוס את תשומת לבנו

בתור כאלו שהחזיקו שנים מנוי ל"מעריב לנוער" רק בגלל ה"זבנג!" (או סתם בתור כאלו עם בעיית קשב וריכוז חמורה) יש לנו עד היום געגוע לקריאה בפורמט של קומיקס, לסיפור בתמונות עם משפט אחד פר עמוד, להתענג על איורים  שתופסים את כל הדף, ואם אפשר שמישהו יקריא לנו עם "קולות" – בכלל אנחנו מבטיחים להירדם בלי לעשות בעיות (מיד אחרי גיא פינס). השבוע, כשנחו עינינו על הנובלה המאויירת למבוגרים (Picture-Book) שהוציאה הדר ראובן – הבנו שמצאנו בדיוק מה שחיפשנו.

ראובן, בוגרת טרייה מהמסלול לתקשורת חזותית ב"מנשר לאמנות", עם התמחות באיור וכתיבה – שקדה, איירה וערכה במשך 9 חודשים (לא כולל צירי לידה בבית הדפוס) את הרומן הגרפי "אנדרומדה נרדמת", על פי סיפור שכתב שחר גלק. העלילה האפלה, מורכבת מקורותיהן הנפרדות של שלוש דמויות (אברם, אהרון ואורי), הנקשרות לאורך הסיפור האחת בחיי השניה, בעיקר סביב הופעתו של ילד קטן ומסתורי שהגיח מן הים. הספר היפהפה הזה, שהוציאה הדר בהוצאה עצמית מושקעת ובהדפסת אופסט איכותית, הושק לאחרונה במוזיאון הקומיקס בחולון ואף קיבל במהלך לימודיה תעודת "הפרויקט הטואטלי המהמם לשנת 2011" מאת זאב אנגלמאיר (המרצה של הדר). ולגמרי בצדק: כל אחת מהדמויות הטרגיות בספר, כולל העיר הקודרת והסבוכה שיצרה סביבן, קיבלה איפיון בעזרת צבעים שונים וטכניקות איור שונות (קולאז'ים, קומיקס, רקמה, דיו, גואש או רישום בעיפרון), ואפילו זכתה לפונט משלה – אותם עיצבה הדר, מיחשבה או רשמה ידנית. מעבר לפרויקט הנמכר כיום בחנויות ספרים עצמאיות, תוכלו לראות קיר שלם עם דמויותיה של הדר בבר "פיקוק", להציץ באתר התיאטרון "קמגולם" שמיתגה, או לחכות לשני ספרי ילדים שאיירה ויצאו בהמשך, אחד לנורית זרחי ואחד שכתבה בעצמה.

אבל הדבר הכי כיף וחכם לעשות, הוא להגיע ביום שני הקרוב לתערוכת היחיד לעבודות האמנות שלה (פרטים למטה), לראות בין השאר איורים מקוריים שהוכנו עבור "אנדרומדה", לפגוש את הדר פנים אל פנים ולבקש ממנה שתקריא לכם קצת, בקולות כמובן.

"אנדרומדה נרדמת" מאת שחר גלק, איורים ועריכה: הדר ראובן (כריכה קשיחה, 172 עמ', 21*26 ס"מ, הוצאה עצמית) – 160 ש"ח בקנייה ישירה מהדר (או 240 ש"ח בחנויות)
להשיג בחנות "קומיקס ישראלי עצמאי", בטל': 054-6852057, [email protected]; או בחנויות ספרים בתל אביב ("סיפור פשוט", "תולעת ספרים", "המגדלור", "קומיקס וירקות", "בוק שוק"); ירושלים ("אוגנדה", "ונטורה"); מוזיאון הקומיקס והקריקטורה, חולון; רעננה ("קומיקס וירקות"). לצפייה בפרוייקטים נוספים – האתר של הדר.

>>> שימו לב – ביום שני הקרוב, 23.01.12, 20:00, תושק תערוכת היחיד של הדר ראובן – "העיר נושמת" (אוצרת: ד"ר דליה הקר אוריון), ב-"הבית הירוק", ג'ורג' וויז 24, רמת אביב (ליד אוניברסיטת ת"א). בזמן התערוכה יימכר הספר בַּמקום ב-160 ש"ח (ת. נעילה – 15.02.12).

געגועים לקומיקס. מתוך "אנדרומדה נרדמת" (איורים: הדר ראובן)

 

איפיון שונה לכל דמות. מתוך "אנדרומדה נרדמת" (איורים: הדר ראובן)

 


 

[PSGallery=9ru0coi3cg]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה