27 במרץ, 2011

ציירי לך תנין

האיורים של גפן רפאלי, מאיירת מוכשרת כשד, מכניסים אותנו לעולמות קסומים שחבל שאינם קיימים במציאות

אם יבטיחו לנו שלעולם לא נצטרך לעזור לילדים שלנו בשיעורי מלאכה, אנחנו מסכימים לקחת עלינו את העבודות באלגברה, תנ"ך מוגבר וערבית ספרותית. הכול, רק שהמורה לא תדע איזה כישרון ציור מוגבל יש לנו. שזה בדיוק מה שלא קרה לגפן רפאלי, מאיירת צעירה ומתוקה שאתם חייבים להכיר.

גפן מספרת שכשהייתה ילדה נהגה אמה לצייר לה חתן וכלה מצחיקים, כך שלפעמים החתן היה גבוה והכלה נמוכה ושמנה (ספרי לנו על זה), ולפעמים  בדיוק להפך. אולם רק לאחרונה שמה לב כי רוב הדמויות שהיא מציירת מנסות להדמות לזוג המוזר ההוא, עליו גדלה בבית. ואכן את האיורים המשעשעים, האנושיים והמובחנים עם סגנונה של גפן, הצלחנו לזהות במספר פרויקטים ועיתונים שונים. ואחרי שנכנסנו לאתר הרשמי שלה – החלטנו סופית להפיץ את הבשורה: לפי כמות העבודות היפהפיות שתמצאו שם, קשה להאמין שגפן סיימה רק לפני שנה את לימודיה במחלקה לתקשורת חזותית ב"בצלאל", ובכל זאת הספיקה לעטר את אתר "מתחם ביאליק" המושקע, לחלוק טור קבוע ("שמחות קטנות") עם יעל פלג בעיתון "סגנון", לאייר לכתבות במגזין "טיים אאוט תל אביב", לעצב עטיפות לאלבומי מוזיקה, לאייר סיפורים קודרים למבוגרים כמו אלו של האחים גרים, "האדרת" של גוגול ואפילו קומיקס המתאר את קורותיה במהלך מגוריה בפראג, כחלק מתכנית חילופי סטודנטים.

בימים אלה היא עובדת על פרוייקט אנימציה בשיתוף עם הבמאי רפי שור ובקרוב יצא לאור גם ספר עיון שאיירה. בין לבין היא אוהבת במיוחד לקבל ולהכין עבודות ללקוחות פרטיים, כמו ספרון אישי שהוזמן ממנה או איור שניתן כמתנת יום הולדת, ואם תבקשו ממנה לשלב בהם נקניקיה או תנין (הפייבוריטים שלה) – אז בכלל כיף גדול. כנסו לרגע לאתר של גפן, רפרפו בכל הכישרון הזה, אל תפספסו את עבודת הגמר שלה – Health Guide, מדריך בריאות הומוריסטי משגע המבוסס על כל המיתוסים שסיפרו לנו כילדים (כמו למה אסור לבלוע גרעינים, איך מורידים נמשים או מה קורה למחטטים באף) ותראו איך גם לכם מתחשק לבקש מגפן פוסטר ענקי לחדר.

האתר של המאיירת גפן רפאלי – geffenrefaeli.com
להזמנות ופרטים נוספים – [email protected]

מתוך סיפורו של ד"ר שורנשטיין, מייסד גן החיות האגדי של תל אביב. איור של גפן רפאלי

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה