13 בדצמבר, 2010

ציפור רבת יופי

עטרה אופק ממליצה על הספר של ז'ק פרוור "איך מציירים תמונה של ציפור"

אין, אין מלים לתאר את יופיו של הספר הזה, ובכל זאת אנסה. אין מלים כי הטקסט הוא שיר של ז'ק פרוור, וכיאה לשירה, אין בו אף מלה מיותרת וכל מלה – פנינה. וכי גם האיורים של מרדכי גרשטיין, אמן בינלאומי שהתאהבתי בו תוך קריאת הספר (ובציור האחרון נכבשתי כליל), הם שירה בפני עצמה.

זהו ספר גם לילדים, אבל ממש לא רק. קנו אותו לכל מי שאתם אוהבים, בעיקר אם הוא אמן, או אם אתם רוצים לומר לו משהו על סבלנות, על אהבה, על חופש ועל השראה ויצירה. כן כן, הספר הקטן הזה מקפל בתוכו כל כך הרבה חוכמה ויופי, שילד בן חמש נדלק עליו קשות, ואילו אמא שלו קראה ועיניה התערפלו מדמעות (וסבתא שלו, כאמור, התאהבה בצייר). פרוור וגרשטיין מתארים בו "איך מציירים תמונה של ציפור", במעט מאוד מלים והרבה ציורים, וכל ציור מזמין קריאה משלו, ולעתים הציור מתאר מה שאומר הטקסט, ולעתים הוא מתאר את השתיקה שבין המלים והשורות, ולעתים הוא מוסיף עוד פרשנות (מופלאה!) משלו. לאט לאט, תוך כדי דפדוף, מבין הקורא שלא מדובר רק באיך מציירים ולא רק בתמונה של ציפור, וגם אם הוא עדיין לא מבין במה כן, זה ממש לא חשוב. גם התרגום יפה מאוד. לא אכביר מלים, כי אני מתה שתסתקרנו ותשיגו את הספר ותראו בעצמכם. אוצו רוצו.

הספר "איך מציירים תמונה של ציפור" של ז'ק פרוור (מצרפתית: מיכל פז-קלפ, צייר: מרדכי גרשטיין, בהוצאת כנרת, 38 עמ') – 68 ש"ח (מנוקד. מתאים לבני 4 עד 120)
להשיג בחנויות הספרים ברחבי הארץ

אפשר גם ככה. "איך מציירים של תמונה של ציפור" מאת ז'ק פרוור (ציורים: מרדכי גרשטיין)

 

 

 

וגם ככה. מתוך "איך מציירים תמונה של ציפור" מאת ז'ק פרוור (ציורים: מרדכי גרשטיין)

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה