10 במאי, 2016

צליל מכוון היטב

אלבום המיטב של יצחק קלפטר מזכיר לנו איזה יוצר אדיר ואגדת רוק מתהלכת בינינו. קחו אתכם את אחד האוספים הכי ראויים

אנחנו עוד זוכרים את הצמרמורת שהרגשנו בשיא הופעת האיחוד של "כוורת" בקיץ שעבר שעבר, כשיצחק קלפטר התיישב בקושי בקדמת הבמה ונתן נאמבר יפהפה בקול ברור ובליווי הקהל כולו ל"צליל מכוון".

אבל האמת היא שלמרות מצבו הבריאותי הירוד, קלפטר האגדי, או צ'רצ'יל בשבילכם, עדיין מנגן, עדיין שר, ועדיין מצליח להופיע מדי פעם, ללא התראה ופרסום מוקדם מראש. כל זה פשוט כדי לחיות בכבוד, ולייחל לפרנסה טובה מהדבר שהוא הכי אוהב לעשות. לפני שנה, וביוזמת חברת NMC, הוחלט להפיק את אחד האלבומים הכי ראויים שנתקלנו בהם (שהפך מיד גם לנמכר ביותר): אוסף כפול עם 36 ממיטב שיריו המופלאים, בקריירה שנמשכת כבר למעלה מ-40 שנה. חוץ משלאגרים כמו "דימיון חופשי", "שיר אהבה בדואי", "לוקח ת'זמן", "אני ואת אז", "נפגשנו", "אם אתה בסביבה", "יושב על הגדר", "האהבה שלי היא לא האהבה שלו", מצאנו שם גם רצועות אינסטרומנטליות מרגשות ופניני רוק ישראלי ששכחנו כמה אנחנו אוהבים. כשמוסיפים לכל זה את הידיעה שאגדת הרוק שמבצעת את כל זה, והאיש שכתב, הלחין, תירגם וסוחט מהגיטרה צלילים שאחרים לא יכולים – יכול עדיין לזכות בהכרה שכל כך מגיעה לו, אפשר להבין למה האוסף הזה הוא אחד החשובים שיצאו פה.

 

קחו לכם לדרך ואל תתביישו לדמוע ב"מחזיק מעמד", שהופך היום לאוטוביוגרפי מתמיד.


האוסף הכפול "יצחק קלפטר: המיטב" (הפקת אנ.אמ.סי, 36 שירים, מסדרת "המיטב") – 69.90 ש"ח במוזיקה נטו או בחנויות המוזיקה והספרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה