08 במאי, 2011

צליל מכוון

לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, בחרנו בשבילכם שלושה אלבומי מוזיקה קלאסית מצוינים שילוו אתכם לכל מקום ובכל זמן, ובמיוחד בימים כאלה, שהמילים כבר לא אומרות הרבה

סצינת הסיום של הסרט "נאום המלך" שינתה את חיינו. תלאותיו של המלך המגמגם מגיעות לקיצן כשהוא מצליח סופסוף לנאום בפני האומה כולה נאום שלם ומרגש הקורא לאחדות עמו מול הפולש הנאצי. מיד לאחר הנאום יוצא המלך כמנצח אל המרפסת של ארמון בקינגהאם ומנופף לנתיניו. ברקע מתנגן הקונצ'רטו לקלרינט של מוצארט שמספק מינון מושלם בין תחושת עצב לתקווה ולאופטימיות. הדמעות שלנו זרמו כמו נהר גועש.

מיד עם סיום הסרט מצאנו את עצמנו מהלכים בדממה לעבר חנות הדיסקים הקרובה כדי לשים את ידנו על הקונצ'רטו לקלרינט. מאז חלפו כבר חודשיים וספריית הדיסקים הביתית שלנו שינתה את פניה לחלוטין: בטהובן החליף את הביטלס והנדל את רוקסי-מיוזיק. אז אולי זה בעקבות "נאום המלך" ואולי זו העייפות מהפלייליסטים הקבועים שמתנגנים ברדיו – אך השנה החלטנו להמליץ לכם על שלושה אלבומים קלאסיים (שבתמונה) להעביר איתם את יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. עצב, תקווה וגלי-אלפא מובטחים.

להאזנה לקונצ'רטו לקלרינט ב-a major מתוך סצינת הסיום של "נאום המלך" – לחצו כאן

1. Mozart Wind Concertos

אלבום כפול הנפתח עם ה- Clarinet Concerto in A major מסצינת הסיום של "נאום המלך". רך ונוגה, בן לוויה מושלם לבוקר מלחיץ או לאחר צהריים רגוע.
מחיר – החל מ-59.90 ש"ח
להשיג בחנויות המוזיקה ברחבי הארץ או ברכישה אונליין דרך "אמזון"

2. LANG LANG  / Beethoven Piano Concertos NOS. 1&4

וידוי: כבוּרים מושלמים במוזיקה קלאסית, רכשנו אותו ראשית בגלל העטיפה. רק אחר כך גילינו שהרוק-סטאר סתור השיער שעליה הוא הפסנתרן הסיני הצעיר והמחונן לנג לנג, שכובש את העולם עם ביצועיו העילאיים ליצירותיו של בטהובן. דיסק שלא נמאס.
מחיר – החל מ-59.90 ש"ח
ל
השיג בחנויות המוזיקה ברחבי הארץ או ברכישה אונליין דרך "אמזון"


3. VIVALDI / Concert for the Prince of Poland / THE ACADEMY OF ANCIENT MUSIC

את הדיסק הזה מצאנו במתחם המוזיקה הקלאסית בחנות Virgin Records בניו יורק. ביקשנו המלצה שתתאים ל"מתחילים" וזה מה שקיבלנו. ויוואלדי הוא מגדולי המלחינים הקלאסיים של תקופת הבארוק והאלבום הספציפי הזה מנוגן בכלים המקוריים מהמאה ה- 16. תענוג צרוף של מוזיקה מרגיעה וממריצה כאחד.
מחיר – החל מ-39.90 ש"ח
ל
השיג בחנויות המוזיקה ברחבי הארץ או ברכישה אונליין דרך "אמזון"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה