08 ביולי, 2010

אמריקאי וברזילאי עולים למטוס

גל אוחבסקי קובע: האלבום של שני ענקי המוזיקה קרלוס ג'ובים ופרנק סינטרה הוא אחד מעשרת התקליטים הטובים שהוקלטו אי פעם. עכשיו בהוצאה מחודשת

בשנת 1967, כשהיינו עסוקים בשאלה: הכותל, אזוב או עצבת? נפגשו באולפן הקלטות באמריקה שניים מגדולי העולם למעין מונדיאל מוזיקלי. מצד אחד פרנק סינטרה, האיש בעל קול הקטיפה היפה בהיסטוריה, ומהעבר השני קרלוס ג'ובים, מלך הבוסה נובה של ברזיל. סינטרה היה בן 52, ג'ובים בן 40. ביחד הם הקליטו 10 שירים מהרפרטואר של ג'ובים, כשחלק מהשירים שר סינטרה לבד, וחלק אחר הוא דואטים.

התוצאה היתה אלבום מצוין שבו סינטרה הוסיף לעצמו את שמו האמצעי אלברט, כדי לצאת שווה מול הברזילאי. Francis Albert Sinatra & Antonio Carlos Jobim הוא אחד התקליטים היפים של כל הזמנים. זה נשמע כמו קלישאה, אבל זה באמת. בעיני זה אחד מעשרת התקליטים הטובים ובעיקר היפים ביותר שהוקלטו אי פעם. ממש.

אין דרך לתאר כמה מוצלח המפגש הזה, ברגע הזה, בין שני האנשים הכה מוכשרים האלה. "the girl from ipanema" וכל שאר הקלסיקות של ג'ובים, מקבלות אצל סינטרה טיפול כה מלכותי, שפשוט אפשר לבכות. שלוש שנים אחר כך השנים נכנסו לאולפן לעוד סשן, אבל משום מה הסשן ההוא הניב תקליט שחברת התקליטים הוציאה אך מיד גנזה.

כעת יוצאים לשוק שני מוצרים נפלאים. הדיסק המקורי בסאונד מעודכן, ולצידו Sinatra & Jobim – the complete recording sessions שכולל את כל מה שהשניים הקליטו, כלומר את התקליט המקורי פלוס הסשן השני. ונשאלת השאלה מה לרכוש? מצד אחד הדיסק המקורי הוא פשוט מושלם. מצד שני הוא קצת קצר. לעומת זאת הדיסק החדש הכולל את שני הסשנים, הוא בחלקו השני רק נחמד, לא וואו. אני כמובן לא ידעתי מה לעשות, אז רכשתי את שניהם. חחח. אתם יכולים בהחלט להתלבט.


Francis Albert Sinatra & Antonio Carlos Jobim
Sinatra & Jobim – the complete recording sessions

להשיג בחנויות המוזיקה (שווה לברר בטלפון מבעוד מועד)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה