24 ביולי, 2011

קול התירוצים שבעולם

תפסנו את המנהלת האמנותית של הסדנה הבינלאומית לאופרה מעבירה כיתת אמן והבנו כמה הפסדנו שלא עשינו עד היום מנוי ליציע הכבוד ב"לה-סקאלה"

אנחנו לא אוהבים אופרה. אנחנו לא מבינים אופרה. אנחנו לא מסוגלים להישאר ערים באופרה. אנחנו לא יכולים לשמוע גרמנית, או איטלקית, במשך שעתיים רצופות. אה, וגם אין לנו מה ללבוש לאופרה. זהו. לכן, עד היום, לא הלכנו לאופרה. איזה אידיוטים אנחנו.

בשישי שעבר התמזל מזלנו לשבת באולם שבו הגישה ג'ואן דורנמן, המנהלת האמנותית של הסדנה הבינלאומית לאופרה (המתקיימת בארץ זו השנה ה-25!) כיתת אמן עוצרת נשימה. בזה אחר זה עלו לבמה חמישה זמרי אופרה צעירים (ארבעה ישראלים ואוסטרלית אחת), שרו בפניה וקיבלו קואוצ'ינג בלתי רגיל ששינה את המופע שלהם לחלוטין. לדורנמן, מדריכה קולית במטרופוליטן אופרה ואחת הטובות בתחומה בעולם, יש הומור מצוין ואנרגיות של רוח פרצים, והזמרים הצעירים – בעיקר אחת מהם, שלמדה תוך עשר דקות את כל אמנות הפיתוי בנוסח אופראי – לא ישכחו את השיעור שלה. אחר כך הצצנו לחדר החזרות של האופרה "שיקוי האהבה", והבנו שכל מה שחשבנו עד היום על אופרה היא קשקוש מחונטרש: זה יפה נורא, ומרגש, ומלא הומור ואנרגיה, ויש היום המון צעירים משגעים מכל העולם (כולל איטלקים הורסים. סתם לידע כללי) שמגיעים לארץ במיוחד כדי להשתתף באירוע השנתי הזה, ללמוד כאן מטובי המורים ולהעלות אופרות-קיץ שפראייר מי שמפסיד. עד סוף החודש הם מקיימים שיעורים וחזרות בבוקר, ומופיעים בערב. אם תמהרו אולי תספיקו להשיג כרטיסים לכמה מהמופעים (חלקם כבר סולד אאוט), או לקונצרט הגאלה החגיגי שבו יבצעו סולני הסדנה מגוון אריות, דואטים ואנסמבלים עם סימפונט רעננה. עשו לעצמכם טובה ותשכחו כל מה שחשבתם על אופרה עד היום. זה עומד להיות הבילוי הכי מפתיע ומרענן שלכם הקיץ. בראבו יפו!

מופעי סדנת האופרה הבינלאומית ה-25 – מחירי כרטיסים לאופרות: 90-100 ש"ח, לקונצרט הגאלה: 89-199 ש"ח
הזמנת כרטיסים ב"הדרן" – טל': 5215200–03, www.hadran.co.il. כל האירועים, למעט קונצרט הגאלה החגיגי, מתקיימים ב"מרכז המוסיקה תל אביב-יפו", שארית ישראל 10, יפו.

המופעים הבאים (20:00): הערב (ראשון, 24.07) – "שיקוי אהבה"; שני/חמישי- "לה בוהם"; שלישי – "דון ג'ובאני"; רביעי – "אריאדנה בנקסוס". בשישי (13:30) – קונצרט גאלה חגיגי בבית האופרה (המשכן לאמנויות); שבת (20:30) – "דון ג'ובאני".

 

פותחים את הפה. מתוך "סדנת האופרה הבינלאומית" ה-25

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה