25 בינואר, 2011

קונצ'רטו לכנר

תערוכת נרתיקי כינורות מרהיבים שנתרמו למען הקמתו של כפר מוזיקלי בצפון הארץ, פרטה לנו על מיתרי הרגש

בתור ילדים, נהגנו לאסוף באהבה (ואובססיביות) כל דבר אפשרי: צדפים, מפיות בד, עפרונות, מחקים, עפרונות עם מחקים, מדבקות, בולים, מטבעות, גולות, ג'ולות, גוגואים, אג'ואים – מה שתגידו. כל שני פריטים תואמים שמצאנו – היוו מבחינתנו תחילתו של אוסף חדש, שאולי יום אחד אפילו יוצג במוזיאון. ואם היתה לנו איזושהיא תחושה שזה באמת יקרה – ייתכן שהיינו משקיעים טיפה חזון ופותחים את כל העניין למכירה פומבית ("פקק שעם מתפורר – פעם ראשונה, פעם שניה, שלישית, נמכר!"). בעצם, ממש כמו החזון של אמנון ויינשטיין.

אמנון ויינשטיין הוא אמן ובונה כינורות מיומן שנתקל באופן תדיר במהלך עבודתו בנרתיקי וכיסויי כינורות יפהפיים, בגדלים, צבעים וותק שונה. לאורך השנים, נהג אמנון לאמץ לביתו תיקי כינורות שונים שיצאו מכלל שימוש והחל לצבור אוסף מרהיב, מעניין, רחב ומגוון ביותר. לפני שנתיים, החליט אמנון ליזום פרוייקט אמנות מיוחד ותרם את האוסף שלו למען מטרה נעלה: הקמת כפר מוזיקה בצפון הארץ בחסות עמותת "קשת אילון". בקיבוץ אילון, כבר למעלה מעשרים שנה מתנהל מרכז המוזיקה "קשת אילון" המטפח כנרים צעירים, מקדם מצוינות בנגינה ומעביר כיתות אמן בעזרת כנרים בעלי שם עולמי שזכו להכרה נרחבת בארץ ובחו"ל. גלעד שיבא, מנכ"ל העמותה וכל האנשים הטובים העוסקים במלאכה החשובה והמיוחדת, חולמים יום אחד להקים לצד השיעורים המתקיימים במרכז, גם כפר מוזיקה בקיבוץ, שיאפשר להעביר סמינרי נגינה מרוכזים וארוכי טווח, להעניק תכניות מלגות ויזום פרויקטים מיוחדים לעידוד הנגינה – באחד מהכלים הכי מסובכים ויוקרתיים בתזמורת.

לשם כך, יזמו והקימו אמנון, גלעד ומרכז "גוטסמן לתחריט" של קיבוץ כברי – תערוכה נהדרת במוזיאון "בית ראובן" בתל אביב (שתינעל ביום חמישי הקרוב, 27.1.11), ובה תוכלו לראות למעלה מ-60 תיקי כינורות שנתרמו מהאוסף הפרטי של אמנון והועברו לטיפולם החופשי של עשרות אמנים וותיקים וצעירים – כמו סיגלית לנדאו, יאיר גרבוז, יאן ראוכוורגר, דני קרוון, רוני סומק, אלכס קרמר, תרצה פרוינד, ארז ישראלי ועוד. יש תיבות בהן היצירה הותקנה בפנים – כמו הדמות המחללת של מנשה קדישמן, יש תיבות שעוטרו להפליא מבחוץ – כמו קולאז' התמונות "כנר על הגג" שיצר חיים טופול, יש כאלו שנועדו להישאר סגורות או דווקא פרושות לגמרי לרווחה, יש תיבות שעברו למימד אחד והודפסו על נייר ויש כאלו שכמעט לא נגעו בהן ונשארו פשוט נפלאות. בסיום התערוכה, תיערך מכירה פומבית (לרציניים בלבד) שתוקדש כולה להקמת כפר המוזיקה, בה תוכלו לקנות קייס מרהיב וחד פעמי משלכם – ועל הדרך לתרום למטרה מרגשת, שלא תפסיק לפרוט לכם על המיתרים הנכונים.

התערוכה "תיבות תהודה – אמנים יוצרים מתיבות כינור" – 20 ש"ח כניסה (כרטיס מבוגר), תאריך נעילה – חמישי, 27.1.11.
מוזיאון בית ראובן, ביאליק 14, תל אביב, טל': 03-5255961. המכירה הפומבית תיערך במוזיאון, חמישי, 27.1.11, 19:30, יש לאשר הגעה מראש. מחירי העבודות נעים בין 2,000-12,000 דולר (לטופס הגשת הצעת מחיר – לחצו כאן).

 

 

מתוך התערוכה "תיבות תהודה". "יוסי בכינור", עבודתה של סיגלית לנדאו

 

מתוך התערוכה "תיבות תהודה". ,פידל", עבודתו של דני קרוון


מתוך התערוכה "תיבות תהודה". העבודה "אהבה" של מנשה קדישמן

[PSGallery=4d1917notb]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה