23 ביוני, 2011

קופי פייסט

ההרכב האוסטרלי המגניב Cut Copy מגיע למקסס להיטים אלקטרונים בשתי הופעות בישראל (הערב ומחר), ואם תסתכלו טוב טוב בקהל - אולי תמצאו שם את עדי שבת

[youtube r2xovJyBo-0]

 

אין ספק שהעונה החמה נפתחה, ולא אלה לא אחוזי הלחות באוויר שהביאו אותי למסקנה הזאת, אלא סוף השבוע הקרוב שמביא עמו למחוזותינו את אחד ההרכבים הלוהטים של התקופה – Cut Copy. כבר שנים שאני עוקבת בתשומת לב אחרי ההרכב האוסטרלי האולטרא-מגניב הזה, ומקווה שמישהו כבר ירים את הכפפה ויביא את החבורה לאזורנו, והנה זה קורה. גם כאן, כמו בכל סיטואציה אחרת בחיים טיימינג הוא פרמטר חשוב, ובזו הספציפית כנראה שיש חשיבות מכרעת לעובדה שהחבורה שחררה לפני כמה חודשים את אלבומה החדש והמצויין Zonoscope, שקיבע את מעמדם סופית בשורת מובילי ז'אנר האינדיטרוניקה.

אם בשני האלבומים הראשונים שלהם הצליחו חברי ההרכב "קאט קופי" ליצור תמונה נוצצת אלקטרו-אייטיזית עם נגיעות דיסקואיות ולהיטי רדיו ומועדונים היסטריים כמו Lights & Music, הרי שהרמיקסים שוברי הרחבות שייצרו לאחרים, כמו הפרשנות שלהם ל-Paris is Burning של ליידיהוק והרמיקס המצויין ל-Happy House של חואן מקלין – רמזו באופן ברור ביותר שברביעייה הזאת מסתתר משהו גדול בהרבה.

Zonoscope, אלבומם השלישי והרותח הוא בדיוק זה – המקצבים הדאנסבילים נשמרו והתעדכנו על פי סאונד הרחבות הנוכחי, הסאונדים האלקטרו-אייטיזיים הפכו אפלים יותר, הטקסטים בגרו והפקת הסאונד מושלמת כצפוי. הלהיט הגדול של האלבום – הוא השיר הפותח שלו Need You Now (שאף קיבל רמיקסים שוברי רחבות משמות כמו קרל קרייג) מדגים את היכולות הקאט-קופיות בשלמותן – רייבריות אולד סקול, שבריריות מלודית, גרוב אלקטרוני אה לה אל.סי.די סאונדסיסטם, שירה ממסמרת של דן ווית'פורד, סאונדים שמשאירים את הטראק במתח הנכון ומייצרים תחושת אופוריה שמזכירה ימים יפים ותמימים יותר.

אלינו הם מגיעים בסופשבוע הקרוב לשתי הופעות, האחת בזאפה והשנייה בבארבי ולמי שנמנה על חובבי הז'אנר – כדאי שלא יפספס את השמחה הזאת.

שתי הופעות של Cut Copy בישראל – 180 ש"ח לכרטיס
הערב, חמישי (23.06.11), בשעה 22:00 (פתיחת דלתות – 21:30), בזאפה תל אביב; וגם מחר, שישי (24.06.11), בבארבי תל אביב. לרכישת כרטיסים – היכנסו לMister Ticket

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה