04 במרץ, 2013

קוראים בשלוּק

עטרה אופק מוצאת ספר שמדבר לקוראים צעירים, ומצליח לנעוץ את שלושת הדברים החביבים עליהם כבר בכותרת - "ריגול, חיטוט ושוקו חם". או כמו שקוראים לזה אצלנו: ישיבת צוות

איך אפשר לא לפתוח ספר שקוראים לו ככה? ריגול, חיטוט ושוקו חם – שלושה תחביבים פופולריים במיוחד בכיתות הנמוכות, וגם אצל שירה מכיתה ב', שמספרת כאן בגוף ראשון על יחסיה עם אחותה הגדולה ועם חברותיה, הכוללים סודות ומזימות, נקמות ותעלולים. ואם חשבתי שא' בן השבע יזלזל בספר שכולו בנות, טעיתי בגדול: הילד בלע את הספר בשקיקה והודיע שישמח לקרוא בו שוב.

לא פשוט לפצח כתיבה לגיל הזה: מצד אחד נדרשת נאמנות מוחלטת לקול הילדי, כדי לזכות באמונו של הקורא הצעיר, בלי שום תובנה או שיפוטיות בוגרת – ומצד שני יש לשמור על איזון בין מתיחת הגבולות וריסונם. מאירה פירון עושה זאת היטב, וזהו הספר הראשון בסדרה שכתבה על שירה ואחותה. בהזדמנות זו הרשו לי להמליץ על סדרה מעולה מאותו ז'אנר, אייבי ובין (גילוי נאות – בתרגומי): שתי בנות חמודות מבית טוב, שמותחות את הגבולות עד לקצה-הקצה בצורה משעשעת בטירוף, עד שהכל מסתדר איכשהו.

מותק של ספר, יופי של עיצוב ואיורים. לבני 5-8.

הספר "ריגול, חיטוט ושוקו חם" מאת מאירה פירון (איירה: אלינה גורבן, הוצ' טל-מאי – ידיעות ספרים, 73 עמ', מנוקד) – 78 ש"ח (מחיר מלא)
או 58 ש"ח במבצע בחנות "המגדלור" (54.60 ש"ח באתר ההוצאה).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה