07 באוקטובר, 2010

קידומת הולנדית

סיבוב קצר בחנות ההולנדית "ביאטריס" שבמרכז תל אביב, חשף בפנינו אומה עם התמכרות רצינית לנשנושים

בתור אוהבי מתוק מושבעים, שעדיין מתגעגעים לפיתה עם שוקולד, מצאנו לעצמנו אומה חדשה להתחבר אליה – הולנד. ארץ השפלה הזו מבינה ללבנו, היא מכירה את בלוטות הטעם שלנו. היא תגיש לנו ביד אוהבת ממרחים מתוקים עד אימה, תפזר קצת פצפוצי שוקולד ולסיום תפנק עם שליכטת מייפל. אין מה לומר – מצאנו לנו בית חם (ומסלול ישיר לסדנאות של שומרי משקל).

 

ועד שנארוז הכל ונתארגן על כרטיס טיסה, יצאנו לבקר בחנות "ביאטריס", החנות ההולנדית שממוקמת במרכז תל אביב. את החנות הקרויה על שמה של המלכה ההולנדית ביאטריקס, פתחה לפני כמה שנים מרים ואן-הוסטן, הולנדית שעלתה לארץ והתחתנה עם בחיר ליבה הישראלי, אך לא הפסיקה להתגעגע למיני הליקריץ, העוגיות והנשנושים של הבית. אל חנותה המקסימה היא מייבאת בראש ובראשונה מיני "סטרופ-וופל" – אפיפית שבתוכה, הס פן תעיר, מרוח סירופ טעים ונמתח, כשכל העסק עשוי מבורבון וניל וחמאה הולנדית. הסטרופ שדרג לנו את זמן הקפה מסתם לגימות בעיניים עצומות – לטקס שלם (ממש לפי המסורת ההולנדית) שכולל הנחת העוגייה על כוס הקפה, עד שהיא מתחממת טיפה, הליכה למיטתו של אהובינו (מחר יהיה התור שלו) ולגימות ארוכות של קפה לצד כרסום הוופל הפריך.

בהמשך, ואחרי שמרים ורגב בן זוגה, רמזו לנו שכדאי לבדוק עוד מטעמים, ניסינו את הייבוא החדש של החנות – ממרח לוטוס. מכירים את הביסקוויטים המעולים האלה, לוטוס, שמגיעים לצד הקפה באריזות ניילון קטנות? אז קחו מלא כאלה, תמעכו יחד ותכניסו לצנצנת. בהמשך, התיידדנו גם עם המיונז ההולנדי (שכל ילד מכיר הודות לספרות זולה). הייחוד שלו הוא שיש בו מעט חרדל ולכן הוא הופך כל צ'יפס והמבורגר לאמנות אירופאית. וכשבא לנו באמת להתפרע, אנחנו מפציצים גם בממרח פצפוצי השוקולד והספרינקל'ס הצבעוניים. ואז אנחנו מבקשים שיארזו לנו לדרך גם שקית בייגל'ה במילוי חמאת בוטנים, ויוצאים החוצה, לחום התל אביבי.


סטרופ וופל – 18 ש"ח (290 גרם, של "
Daelmans"),
ממרח לוטוס – 29 ש"ח (400 גרם, של "
Peijnenburg"),
מיונז הולנדי – 22 ש"ח (850 גרם, של "
Gouda's glories"),
ממרח פצפוצי שוקולד – 22 ש"ח (400 גרם, של "
De ruijter"),
בייגלה במילוי חמאת בוטנים – 5 ש"ח (115 גרם
, של "Bolletje")
להשיג ב-"ביאטריס", רש"י 19, תל אביב, טל': 03-5256415, לדף הפייסבוק ולשעות הפתיחה – לחצו כאן (שימו לב – החנות סגורה בין 15:00 ל-16:00, וגם ביום ראשון הראשון של כל חודש)

[PSGallery=289106dw968]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה