03 במרץ, 2011

קליק ללובר

אתר חדש שהעלה גוגל לאחרונה מאפשר לבקר וירטואלית בעשרות מוזיאונים נחשבים בעולם - בלי לקנות כרטיס או לחכות שניה בתור

עוד לפני שאנחנו נוחתים באיזשהוא שדה נתב"גי בחו"ל – אנחנו כבר נהפכים לחיית-מוזיאונים מפלצתית: "רגע, בדקת באיזה יום סגור בפומפידו?", "כמה ימים אמרנו שנקדיש לטייט?". ואחרי שאנחנו חוזרים מטיולים בנוסח 7 מוזיאונים ו-3 גלריות בחמישה ימים, עם מזוודות ריקות מדי משופינג ומצלמות מלאות מדי בתמונות שאין לנו מושג מי צייר – התחלנו להבין שכדאי למצוא פתרון לצמא האמנותי המבולגן הזה.

אתר "Art Project" של גוגל עליו שמענו לאחרונה, התגלה כהתחלה נהדרת. באתר מדליק וידידותי לשימוש שעלה לא מזמן לאוויר, ועושה שימוש בטכנולוגיית החיפוש וההתמצאות המדוייקת של גוגל – תוכלו לסייר ווירטואלית במרוכז ובאופן שלא התאפשר עד כה במרחב האינטרנטי – בעשרות מוזיאונים נחשבים ברחבי העולם; לבקר בכל אגף וחדר שתרצו (בלי להשאיר את הרגליים הכואבות אצל השומר); להתקרב ולהתרחק מהיצירות המפורסמות ביותר (בלי שיסתירו לכם את השפם של המונה ליזה) ולצפות בפריסה רחבה ורזולוציה מדהימה בכל אחת ממאות העבודות המוצגות (בלי שצועקים עליכם "נוֹ פוֹטו פליז!") שנסרקו במיוחד לאתר, כולל כמובן ציון שם האמן והיצירה. מקרה קלאסי של "איך לא חשבו על זה קודם", תודו.

כך נכנסו ונזכרנו בחדווה בגלריית "אוֹפִיצי" שעשתה לנו את כל הטיול לפירנצה, התעדכנו בכל מה שקורה עכשיו ב-MoMa בניו יורק, התמקדנו בשבירות הצבע בפורטרטים מה-Tate הבריטי, גילינו גלריה יפהפייה ממוסקבה, ולא מיצינו גם כעבור שעתיים של סיור ב"סמסוניאן" שבוושינגטון.

אז נכון, זה לא מחליף את החוויה האמיתית. ונכון, עדיין חסרים שם מוזיאונים רבים (כולל ייצוג ביתי מישראל). אבל בינתיים, זו יכולה להיות עבודת מחקר והכנה מצוינת לפני הטיול המשפחתי הבא (אין דרך טובה יותר לעניין את הילדים בקוביזם מאשר להגיד להם "חפשו את זה בגוגל"), ובעיקר – הצצה נהדרת לאמנות עולמית שאולי לא הספקתם לתפוס עדיין. לסיכום, ובפעם הבאה שיש לכם שעה פנויה (במשרד) – תנו קליק קטן למטרופוליטן. רנסנס מה שעשו שם.

אתר לסיורים וירטואלים במוזיאונים בעולם – www.googleartproject.com

 

אף אחד לא מסתיר. מתוך סיור וירטואלי בגלריית Ufizzi בפירנצה באתר Art Project

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה