23 באוקטובר, 2010

קפה בית

"תולעת ספרים", בית הקפה וחנות הספרים הכי חו"ל שיש לנו - מתרחבים. הזדמנות טובה להודות לבעלות המקום ולהלל את הסלט הרוסי

יש כמה בתי קפה שאנחנו מרגישים שם מינימום שותפים שקטים. אנחנו מכירים כל מלצר, עוקבים אחרי כל שינוי בתפריט וממלאים בלי קושי את כרטיסיות הקפה והמאפה שלהם (הפוכיניו במרחק שתי גביניות מאתנו!). תולעת ספרים, בית הקפה עם האווירה הכי לונדון שיש, הוא לגמרי סיבה לגאווה ישראלית והיינו המומים לגלות שעד היום לא כתבנו עליו מילה. המוסד הוותיק, שהעתיק את כתובתו ב-26 השנים האחרונות מדיזנגוף סנטר למתחם בזל ומשם למיקומו הנוכחי בכיכר רבין, מציע מפלט נעים ולא מאיים של מנות קלילות מוקפות במדפי ספרים עמוסים. השילוב בין חנות ספרים אולטרה מגוונת ולא שיגרתית, שמחזיקה ספרי עיצוב ואדריכלות נדירים למדי, ספרי עיון, פרוזה, שירה ומה לא, לבין תפריט מתוקים ונשנושים טעימימים ביותר, על רקע הכיכר – תמיד עובד עלינו.

אך בניגוד לשאר הדברים הטובים בחיים – חופשה, שנת צהריים וחצי מנה סביח, כולם בעלי הנטייה המרגיזה להיגמר מהר מדי – קפה תולעת דווקא מתרחב. עם כניסתן לשנה ה-27 לשותפות היפה בינהן – קיבלו אליענה יידוב ופאני הרשנזון, בעלות המקום וחברות על גבול אחיות – הצעה שאי אפשר לסרב לה: לפתוח סניף שני למוסד שלהן בבית ברלין פסובסקי, הידוע יותר כ-"בית התאומים" ברחוב מאז"ה בתל אביב. הבניין שעבר שיפוץ ועבודת שחזור יפהפייה – ישמש מעתה כמשכנה החדש של גלריה שלוּש, בניהולה של נירה יצחקי, שהחליטה להרחיב את הגלריה הוותיקה ולהקים בין ארבעת קומות הבניין ההיסטורי – מתחם תרבות שלם הכולל שני אולמות תצוגה, חלל לפעילות תרבותית ואמנתית וכאמור את סניפה השני של התולעת האהובה עלינו. גם במיקום החדש, מבטיחות אליענה ופאני, תישמר תפיסת עולמן הייחודית והאינטימיות הממכרת של סניף כיכר רבין, אך האווירה כולה תתואם לקהל שוחר התרבות, והחנות תקבל הפעם דגש יתר על ספרי אמנות, צילום, עיצוב, תיאטרון וספרות יפה.

מבחינתנו, כל עוד תפסנו עותק לא מקומט מדי של "סוגרים את הים" לצד הסלט הרוסי שאנחנו כל-כך אוהבים (לא תאמינו איך עגבניה, מלפפון, גזר, בצל, פטרוזיליה, ביצה קשה, מלפפון חמוץ, תפו”א עם מעט מיונז – הופכים ביחד ליצירת מופת) – לא אכפת לנו לפרגן לאח הקטן והחדש. רק שלא יגנוב את כל ההצגה.

סלט רוסי – 38 ש"ח (ניתן לעיין ולקרוא בספרים נבחרים תוך כדי נשנוש, או לקנות בחנות מבחר גדול של ספרי עיצוב, אדריכלות, פסיכולוגיה, שירה, סיפורת, עיון, ילדים ועוד)
"תולעת ספרים", כיכר רבין 9, תל אביב, 03-5298499 (הסניף החדש – בית ברלין פסובסקי, מאז"ה 7, תל אביב, 03-5357907)

שימו לב – ביום חמישי הקרוב, 28.10.10, תפתח התערוכה "Re-Location" החונכת רשמית את התרחבותה של גלריה שלוּש והמעבר למשכן החדש ברחוב מאז"ה, בהשתתפות אמני הגלריה מהארץ ומחו"ל (גל וינשטיין, נדב וייסמן, גדעון גכטמן ועוד…)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה