15 באפריל, 2012

קפיצה לאחור

חנות פריטי ואביזרי הוינטג' "חוג הסילון" תיקח אתכם למסע בזמן ממנו לא תרצו לחזור

האובסס שלנו לוינטג' אינו עניין חדש. איך אפשר להאשים אותנו: מספיק לחלוף על פני הבניינים ברחובות הראשיים בארץ כדי להבין שישראל נשארה עמוק בסבנטיז. ואם זה המצב, למה שלא נמלא את החללים שלנו בתוֹכֵן ההולם? ככה, עם אהבה גדושה ודחיפות לתכולה וינטג'ית באשר היא, הגענו ל"חוג הסילון", חנות חלומית לנוסטלגיקים כמונו שאפשר למצוא בה אפילו פריטים שככל הנראה נכחדו מן העולם.

כשמה, "חוג הסילון" ממוקמת במקום שבו פעם הכל התרחש, ברחוב בן יהודה בתל אביב. בני כחלון ורוני האקר, הבעלים, הקפידו לשמור על עיצוב החנות נאמן למקור עד כמה שניתן, כפי שהיה כששימש חלל תצוגה לגופי תאורה בשנות השישים. מי שעובר את מפתן הדלת נחשף מיד לחגיגה תקופתית משובחת שכוללת רהיטים ואביזרי סלון, משרד, מטבח, צעצועים, גופי תאורה, פטיפונים ועוד אקססוריז ביתיים שיקחו אתכם כמה עשורים אחורה. בין היתר מצאנו שם שוס היסטרי – מכונה לתיקון גרבי ניילון, מהסוג שרק שמענו עליו עד כה: מדובר במכונה שיוצרה באנגליה ב-1920 וכוחה, לא תאמינו, עדיין במותניה, והיא, בנות, יכולה לטפל בכל רכבת שמאיימת להחריב לכן את הגרביונים. לצידה נתקלנו גם במכונת ייבוש תוצרת ישראל שנקראית "דליה" על שם ביתו של היצרן, ובקוּלר שיצנן לכם את האויר בדרך שאהבו לעשות זאת בשנות ה-60. המשך המסע הוביל אותנו היישר לזרועותיו של טלפון תוצרת דנמרק משנת 1900 שפועל באמצעות מחולל, וגם לסטים יפהפיים של כוסות וצלחות להגשה שהצטיינו בעליזות סיקסטיזית, ולעוד פריטי נוי מסגנונות שונים פרי עבודת אוצרות קפדנית, שעושים בעלי החנות בשיתוף סוחרים מומחים בארץ, בארה"ב ובאירופה.

רגע לפני שיצאנו, כשאנחנו כבר לגמרי מעולפים מרוב התרגשויות וקריאות התפעלות, גילינו פנינה קסומה אחרונה: גרסה מתורגמת של "עליסה בארץ הפלאות" מ-1945 בתרגומו של א.ל. יעקובוביץ' שהפליא לפתל וללהטט במילים. על מסע בזמן כזה אפילו טוני ודאג לא חלמו.

חנות פריטי ורהיטי וינטג' – המחירים בהתאם לפריט
"חוג הסילון" – בן יהודה 113 (פינת לסל), תל אביב, טל': 03-5224490. שעות הפתיחה: ראשון-חמישי – 10:00-19:00, שישי – 10:00-15:00

אוצר היה לנו. "חוג הסילון"

 


 

[PSGallery=ba2uut6ybp]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה