22 באוגוסט, 2010

קריאה לחופש

קריאת הספר "מרטין – סיפור חייו של מרטין לותר קינג" עשויה להיות הפעילות הכי משמעותית של ילדכם החופש הזה

כמה מובן מאליו הוא החופש הגדול – וכמה אנחנו לא עוצרים אפילו לרגע כדי להעריך אותו. הילדים שמפזזים עכשיו בקייטנות ובקניונים מעולם לא טעמו אפליה, גזענות ופחד (אלא אם הם ילדים של עובדים זרים. ותחשבו על זה). הם גדלים בעולם שבו נשיא ארצות הברית יכול להיות שחור, לבן או ירוק – ואף אחד לא ימצמץ, וטוב שכך. ברגעים שבהם הם מודיעים לכם בדעתנות שמשעמם להם – בין הבריכה, לים, ללונה לפארק, לסרט, להוציא אתכם מדעתכם – תנו להם להתקרר במזגן עם ספר קטן, מקסים ובעיקר חשוב, ממש חשוב – ספר שמתאר למתבגרים בני המזל של היום את העולם הגזעני והמפלה של אתמול, שבו גדל מרטין לותר קינג.

לותר קינג, שצמח והפך למנהיג המאבק הבלתי-אלים בגזענות ונרצח על רקע דעותיו, גדל באמריקה שהפרידה בין שחורים לבנים באוטובוסים, בבריכה, בפארק ואפילו בברזייה, והצליח לסחוף אחריו המונים בדרך לעולם טוב יותר. אילו היה חי היום, היה לותר קינג בן שמונים ואחת בסך הכל, והוא בטח יכול היה ללמד גם אותנו דבר או שניים על סובלנות, כדי שצמד המילים "החופש הגדול" יהפוך למציאות של כולנו, ולא רק במערכת החינוך. האיורים של דיוויד הול נפלאים, הסיפור קריא ומרגש, ובני 12-14 יקראו אותו בנשימה אחת. יש בהחלט מצב שזה יהיה אחד הבילויים המשמעותיים ביותר שלהם הקיץ.

 

הספר "מרטין – סיפור חייו של מרטין לותר קינג" מאת תמר ורטה-זהבי (אייר: דיוויד הול, בהוצאת עם עובד – הספריה לנוער) – 69 ש"ח
להשיג בחנויות הספרים ברחבי הארץ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה