07 ביולי, 2014

רגע, אז איפה היינו

סופסוף מצאנו ספר שעוזר להגדיר את ההפרעה הכי ברורה שלנו, להזדהות ואפילו להתמודד. נשאר רק לצלוח את הפסקה הראשונה

כן, יש לנו הפרעת קשב. כן, היא מאובחנת. כן, יש לנו מרשם חוקי לריטלין. כן, זה עוזר לנו ולא, זה לא עובד על כולם ולא כדאי לכם לקחת את זה סתם בשביל הכיף. מה עוד? אה, כן: בחיים לא היה עולה על דעתנו לעשות אבחון מקצועי, עד שפגשנו יום אחד אישה מרשימה מאד, שתיארה לנו בפרטי פרטים איך נראית (ומרגישה) הפרעת קשב אצלה, ואצל מבוגרים בכלל. תוך חמש דקות (למרות הסחות הדעת שלנו) נפל לנו האסימון: היא מתארת לנו את עצמנו. למחרת בבוקר התחלנו בתהליך אבחון, ובאיחור של כמה עשרות שנים – שמענו מאשת מקצוע בכירה את המשפט המתסכל/מנחם (תלוי איך מסתכלים על זה), "יש לכם הפרעת קשב באופן חד משמעי, פשוט הצלחתם להסתיר אותה מצוין כל השנים". שנים של דחיינות, שנים של שקרים לבנים, שנים של רעש בראש שלא מאפשר לעשות סדרי עדיפויות ולעמוד בהם. רק עכשיו, כשאנחנו יודעים איך להתמודד עם ההקשו"ר שלנו (שם חיבה), אנחנו מצליחים לסיים את היום בתחושה שעשינו בו כמה דברים משמעותיים, השלמנו כמה משימות, ולא רק העברנו דפים מצד לצד ועבדנו בעיניים על כל העולם.

מזדהים? אם כן, אוצו רוצו וקנו לעצמכם את "168 שעות של הפרעת קשב וריכוז", ספרם של טל קפלינסקי (מאמנת בכירה) וד"ר ירדן לוינסקי (פסיכיאטר מומחה). קפלינסקי & לוינסקי יודעים היטב איך מתנהגת הפרעת קשב אצל מבוגרים, ולכן גם ממליצים לקוראים המופרעים שלהם (אל תיעלבו, זה לא אישי) לקרוא את הספר איך שנוח להם: ברפרוף, בחלקים, עם טוש זוהר – העיקר שתקראו. כי כשתקראו, תרגישו פתאום שאתם לא לבד. תוכלו להקריא קטעים לבני הזוג שלכם, או להורים שתמיד חשבו שאתם "ילדים בלי תחת" ועוד מחמאות שנותנים לאנשים מוכשרים ש… תראו, הנה ציפור! בקיצור, מומלץ. אז איפה אמרתם שהייתם אתמול? ואולי ראיתם איפה שמנו את המפתחות?

הספר "168 שעות של הפרעת קשב וריכוז" – טל קפלינסקי וד"ר ירדן לוינסקי (עריכה: חוה רימון) – 79 ש"ח באתר הספר, במקום 88 ש"ח בחנויות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה